OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningskontorets bolagssekreterare kommer att ha en central och viktig roll i två av våra kommunala bolag.
Tjänsten är placerad på den administrativa enheten på kommunledningskontoret som förutom denna tjänst består av kommunsekreterare, två arkivarier, huvudregistrator, valsamordnare och administrativ chef.
Kommunstyrelseförvaltningen arbetar med övergripande strategiska frågor med medarbetare med hög kunskapsnivå inom flera olika områden. Förvaltningen präglas av professionalism och hjälpsamhet och arbetar utvecklingsorienterat med många olika uppdrag som kan röra allt som en kommun har inom sitt ansvarsområde. Om du vill jobba på en arbetsplats med kloka och roliga kollegor är det här stället för dig.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen
ARBETSUPPGIFTER
Rollen som bolagssekreterare innebär att du sammanställer underlag, skriver kallelser, för protokoll och kommunicerar handlingar och beslut. Du säkerställer att den årliga planeringen följs för styrelserna och bevakar att ärenden kommer upp för beslut. Du är sekreterare för Sandvikens Stadshus AB, Sandvikens specialfastigheter AB samt för Gästrikerådet. Tjänsten omfattar även att ge administrativt stöd till kommunledningskontoret och kommunledningen. Du kommer även under en period att hjälpa till som registrator.
Tjänsten är ett vikariat under ett år, då vår ordinarie bolagssekreterare kommer att ha andra arbetsuppgifter inom kommunledningskontoret.
KVALIFIKATIONER
Vi söker en noggrann och självgående person som är stresstålig, tjänstvillig och har god fingertoppskänsla för integritet. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi vill att du har en högskoleutbildning inom till exempel samhällsvetenskap eller statsvetenskap alternativt motsvarande erfarenhet från tidigare jobb som bolagssekreterare, nämndsekreterare eller registrator. Kunskap om Sandvikens kommuns organisation är meriterande.
ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Administrativ chef Ann-Sofie Hedenström
026-241214
VISION Tanja Sjöstrand
026-241100
JUSEK Pia Öström
026-241243
Administrativ chef Ann-Sofie Hedenström
026-24 12 14
Administrativ chef Tommie Floréus
026-241163
EU-strateg Anders Lundell
026-24 02 99
Chef för överförmyndarenheten Ann-Chatrine Hjalmarsson
026-241216