Vikarierande Bostadsuthyrare i Sandviken

Arbetsbeskrivning

Tänk dig att få hjälpa andra människor att hitta sitt nya boende, att få visa olika typer av bostäder för att matcha med kundens behov och se till att kundens nya hem är precis det som de drömmer om. Nu har du chansen! Vi söker nämligen en ny engagerad och serviceinriktad vikarierande Bostadsuthyrare till vårt härliga kontor i Sandviken.
Vi söker dig som är en positiv och självgående Bostadsuthyrare. I arbetet ingår många personliga kontakter med våra hyresgäster där du har ansvar för köhantering, upprättande av hyresavtal, hyresjuridik, nyckelhantering, dokumentation, utredningar och övrig förekommande administration och delansvar för receptionen.
I den här rollen arbetar du självständigt men också som en del i ett team där vi skapar en verksamhet och kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd. Du har en oerhört viktig roll i kundupplevelsen, då du i många fall är den första personliga kontakten som våra kunder har med oss.
Så, vem söker vi?
Idealiskt har du något års erfarenhet från att jobba med bostadsuthyrning, men vi tror också att du kan ha några års erfarenhet från att jobba i exempelvis hotell/kontorsreception, gärna i kombination med andra administrativa uppgifter inom exempelvis ekonomi eller från roller som butiksansvarig. Du är van vid att arbeta i MS Office eller liknande miljöer. Som person brinner du för service och kundkontakter.
Rollen kräver att du är strukturerad, van att planera din egen tid och gillar frihet under ansvar. Har du tidigare jobbat i system som Capitex och/eller Vitec, blir vi oerhört glada! För att du ska kunna kommunicera med våra hyresgäster, behöver du behärska svenska både muntligt och skriftligt, men då många av våra hyresgäster kommer från världens alla hörn, är det klart meriterande om du även behärskar andra språk. Körkort med B-behörighet är ett krav.
Är du dessutom någon med glimten i ögat och entreprenörsanda så kommer du att trivas riktigt bra hos oss! Vikariatet är t o m 2022-05-31 men kan komma att förlängas.
Heimstaden
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/
Ansökan
Personligt brev och CV välkomnas senast den 10e september 2021. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Heimstaden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2021
  • Ansök senast: 10 september 2021

Besöksadress

Hagtornsgatan 9
None

Postadress

Hagtornsgatan 9
Gävle, 80282

Liknande jobb


20 december 2024

Hyresmäklare till Kfast

Hyresmäklare till Kfast

18 december 2024

17 december 2024

Uthyrare till Sjödin Fastigheter

13 december 2024