Vikarierande butik -och kundservice med kontorsansvar

Arbetsbeskrivning

Har du en lösningsorienterad, mål- och samarbetsorienterad personlighet som är nyfiken på att utvecklas inom service och support? Vill du hänga med oss på vår resa och tillsammans med dina kollegor utveckla Smarteyes nya supportfunktion för intern och extern service? Vill du jobba på en av Sveriges bästa arbetsplatser där  förändring, enkelhet och omtanke är ledorden? Då är detta troligtvis en tjänst för dig!

Vårt erbjudande
Förändring, enkelhet och omtanke är som sagt viktiga ledord för oss på Smarteyes. De utgör grunden i vårt arbete och bygger vår kultur i alla led.
Smarteyes erbjuder en arbetsplats där delaktighet och samarbete har en betydande roll i det dagliga arbetet. För oss på Smarteyes är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Din åsikt är därför betydelsefull och du kommer att ha stora möjligheter att påverka och utveckla din arbetsplats och roll.

Smarteyes butik- och kundsupport är ett team på fyra personer som arbetar majoriteten av tiden på Smarteyes huvudkontor i centrala Göteborg. Rollen passar dig som trivs med att ge högklassig service i en omväxlande och lösningsfokuserad arbetsvardag.

Ditt uppdrag
Som en del av butik -och kundserviceteamet arbetar du brett med att vara första linjens support till butik och våra kunder.  Du ger service och support via telefon, chatt, mail och sociala medier och hanterar ofta flera frågor parallellt. Du kommer även ansvara för att Smarteyes huvudkontor har en hög standard vad gäller besöksupplevelsen, administration av kontorsfaciliteter.

I rollen som butik -och kundsupport arbetar du blanda annat med att:


• Vara dagligt tillgänglig för support och kommunikation med butikskollegor och kunder genom telefon, chatt, mail och sociala medier,
• Informera organisationen proaktivt samt svarar på interna och externa frågor om hela kundresan samt produkter, erbjudanden, fakturor, leveranser, rutiner mm,
• Utföra allmänna serviceuppgifter inklusive specialbeställningar, korrigeringar av butiks- och kundorder samt systemkontroller. Viss administration av masterdata,
• Bidra proaktivt med förslag för att förbättra butik -och kundsupporten,
• Hantera kundklagomål, inkl. självständigt utreda och lösa butik -eller kundrelaterade problem,
• Operativ hantering av GDPR-ärenden.

I rollen som kontorsansvarig arbetar du bland annat med att:


• Ansvara för rutiner av leveranser, posthantering och beställningsvaror till kontoret,
• Ansvara för uppdatering och registrering av öppettider på hemsida samt i telefonväxel,
• Kontakt med vår hyresvärd och städbolag för huvudkontoret i vissa ärenden.

Vem är du?
För att trivas i rollen tycker du om att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och att arbeta i ett växlande tempo. Du har fallenhet för att skapa struktur och har god prioriteringsförmåga. Du är lika delar effektiv som noggrann och du har ett öga för att hitta lösningar på små och stora problem. Du tycker om att samarbeta, ge bra service och lära dig nya saker. Att du dessutom redan har bra koll på butiksdrift och har arbetat med service sedan tidigare ser vi som ett stort plus!

Kvalifikationer


• Minst tre års dokumenterad erfarenhet av service och administration,
• God datorvana,
• God förmåga att uttrycka dig på Svenska och Engelska i tal och skrift.

 

Om Smarteyes
Engagerade och välmående medarbetare är som redan nämnt Smarteyes viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö och kultur där alla våra medarbetare trivs över tid. Smarteyes är en arbetsplats där delaktighet och samarbete har en betydande roll i det dagliga arbetet. Vi följer upp medarbetartrivsel och engagemang på veckobasis för att alltid veta hur vår organisation mår. Hur stolta och glada vi är över hur väl våra medarbetare trivs berättar vi gärna mer om!

Smarteyes är en av Sveriges snabbast växande optikerkedjor som även finns i Danmark. Ända sedan starten 2007 har vi på Smarteyes haft en lite annorlunda syn på glasögon, vi ser dem nämligen som någonting mer än ett synhjälpmedel - vi ser dem även som en modeaccessoar. Genom effektiva inköp och god design erbjuder vi ett brett sortiment modeglasögon till attraktiva priser i våra 71 butiker i Sverige. Sedan 2022 ingår vi i Synoptik A/S samt EssilorLuxottica, och ser mycket framemot att fortsätta utveckla framtidens optik tillsammans!

 

Tillträde: I slutet av januari eller enligt överenskommelse
Anställningsform: Vikariat på 12 månader
Arbetstid: Heltid, måndag - fredag 
Arbetsort: Centrala Göteborg med viss möjlighet till distansarbete
Kontaktperson: Jens Vesterlund, jens.vesterlund@smarteyes.se
Sista ansökningadag: 1 december 2023

Obs! Vid rätt matchning kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Optik Smart Eyes AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Rörlig ackords- eller provisionslön
  • Publicerat: 14 november 2023
  • Ansök senast: 1 december 2023

Besöksadress

Kungsgatan 20,63220 Eskilstuna
None

Postadress

Kyrkog. 18
Göteborg, 41115

Liknande jobb


Koordinator till Almega i Göteborg

Koordinator till Almega i Göteborg

18 november 2024

14 november 2024

Arbetsmarknadshandläggare

Arbetsmarknadshandläggare

13 november 2024