OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Vi planerar för en samtid och en framtid där alla kan leva mitt i det goda livet. Den nyinrättade bygg- och miljöförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning inom bygg- och miljöområdet. Förvaltningen består av en personalgrupp på 20 personer fördelade på två enheter. Förvaltningen arbetar med såväl privatpersoner, företag, myndigheter som andra delar av kommunens verksamhet. Som medarbetare på byggenheten är du med och bidrar till att skapa en god och hållbar framtid i Partille.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som bygglovsadministratör/registrator har du en viktig funktion då du är den som håller ihop de administrativa delarna i bygglovsprocessen och har ett nära samarbete med bygglovschef, bygglovshandläggare och byggnadsinspektörer. Arbetet är också utåtriktat vilket innebär att du kommer ha kontakt med privatpersoner, byggherrar och exploatörer. I rollen ingår bland annat posthantering, registrering av inkomna handlingar, kompletteringsbegäran, expediering av ärenden och utskick till grannar, sammanställning av statistik, samt andra administrativa uppgifter inom byggenhetens verksamhetsområde. Då vi är en liten förvaltning kan arbetsuppgifterna komma att variera.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en pågående eller avslutad eftergymnasial utbildning inom bygg och miljö eller offentlig förvaltning eller liknande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du erfarenhet av liknande arbete ser vi detta som meriterande. Vi ser det som meriterande om du kan läsa ritningar och kartor samt om du tidigare har arbetat med ärende- och dokumenthanteringssystemet LEX eller utveckling av IT- processer. God datorvana samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är ett krav för tjänsten. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet vilket för oss innebär att du delar våra värdeord om allas lika värde, professionalitet och framåtanda. I ditt arbetssätt är du noggrann, van vid att arbeta självständigt och trivs med att arbeta i ett stundtals högt tempo. Du kommer att ha en omväxlande roll vilket ställer krav på att du är flexibel och har en god samarbetsförmåga. Vi värdesätter din förmåga att ta initiativ och ge bra service.
ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.