OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 17 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
ARBETSPLATSEN
På miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar ca 40 medarbetare indelade i fem enheter på uppdrag av kommunstyrelsen och bygg- och miljönämnden. Bygg- och miljöenheten består av åtta medarbetare med ansvar för bygglov, miljöärenden, livsmedel och hälsoskyddsfrågor. Förvaltningen har en god stämning och ett klimat där vi samarbetar inom och mellan enheter.
Nu söker vi en vikarierande bygglovsassistent som med framåtanda och engagemang vill vara med och skapa framtidens hållbara kommun. Tjänsten är placerad på miljö- och samhällsbyggnadskontorets bygg- och miljöenhet. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande arbetsuppgifter med goda möjligheter att påverka och utvecklas.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!
DITT UPPDRAG
Vi söker en person för tjänsten som vikarierande bygglovsassistent på bygg- och miljöenheten. Du kommer att arbeta med att expediera enheternas beslut och beslutsunderlag till berörda, sammanställa fakturaunderlag samt fakturera de samma. Det förekommer framtagande av statistik och registerhållning. Du bistår tjänstemännen på bygg- och miljöenheten med administrativa uppgifter. Du fungerar som backup av förvaltningens posthantering och myndighetsbrevlåda. Tjänsten rapporterar direkt till enhetschefen.
VEM ÄR DU?
Du har relevant utbildning samt erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Din bakgrund är bygglovskoordinator, ekonomiassistent, administratör. Det är meriterande om du har arbetat inom samhällsbyggnadsområdet samt i en politiskt styrd verksamhet. Du har goda kunskaper i Office paketet. Det är meriterande om du arbetat med systemen EDP Vision och/eller EDP Future.
För att lyckas i ditt uppdrag behöver du vara kommunikativ och ha förmåga att arbeta såväl självständigt som att samarbeta väl i grupp. Du arbetar på ett strukturerat sätt där din noggrannhet och ditt sinne för ordning kommer till nytta i den dagliga administrationen. Vi söker dig som har en god analytisk förmåga som med lätthet kan sätta dig in i olika sammanhang och frågeställningar och har förmågan att kunna se helheten. Du är ansvarsfull, strukturerad, noggrann och har en drivkraft som gör att du får saker gjorda på ett effektivt och genomtänkt sätt.
OM ANSTÄLLNINGEN
Anställningsform: Heltid, visstid. Tjänsten gäller till och med 2022-12-31 med chanser till förlängning.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2022-04-15, intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
KONTAKT
Douglas Lindström, bygg- och miljöchef
08-532 597 66
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund