Vikarierande Chef Kund- och Leverantörscenter

Vikarierande Chef Kund- och Leverantörscenter

Arbetsbeskrivning

Södra fungerar som en bro mellan 51.000 familjeskogsbruk och den globala marknaden - understödd av det gemensamma ägandet som ger långsiktighet och ett unikt engagemang. Våra gemensamma funktioner är det som möjliggör ett så effektivt och värdeskapande arbete som möjligt ute i våra olika affärs- och verksamhetsområden, hela vägen från familjeskogsbruket till ett hållbart samhälle.

Vi söker nu en vikarierande Chef för Kund- och Leverantörscenter som är trygg i ledarrollen och ekonomiprocesser inom kund och leverantörsdelen!

Dina framtida arbetsuppgifter
Södra Finance Center är en koncerngemensam funktion vars huvudsakliga syfte och ansvar är att på ett effektivt sätt tillgodose affärsverksamhet, ledning och övriga intressenter med kvalitetssäkrad ekonomisk information, i rätt tid. Detta för att effektivt kunna ge service åt hela verksamheten och skapa goda förutsättningar för kontinuerligt förbättringsarbete ur ett koncernperspektiv.

Som chef för en av avdelningarna, Kund- och Leverantörscenter, består dina arbetsuppgifter av att leda, effektivisera och utveckla både verksamheten och dina medarbetare. Med ditt trygga och coachande ledarskap samt dina goda ekonomiska kunskaper bidrar du till dina medarbetares kompetensutveckling och därmed avdelningens framdrift. Du kommer att ansvara för den operativa och ekonomiska målstyrningen inklusive affärsplanering, budgetering och uppföljning.

Vidare bär du ansvaret för leverans och utveckling av definierade tjänster inom Södrakoncernens kund- och leverantörsprocesser, där du också arbetar med att hålla dig uppdaterad kring utveckling och förändring i närliggande ekonomiska områden. I samverkan med hela ekonomifunktionen, såväl gemensamt som inom affärsområden, bedrivs även ett kontinuerligt förbättringsarbete för processer, tjänster, leveranser och system.

Du blir en del av Ekonomiledningsgruppen och rapporterar till CFO.

Vem är du?
För att du ska lyckas och trivas i rollen ser vi att du har en civilekonomexamen eller motsvararande erfarenhet genom vad arbetslivet har gett dig, tillsammans med tidigare erfarenhet av att driva och leda en ekonomifunktion i förändring. Vi tror att du är en trygg ledare som är nyfiken på människor och mån om teamet samt ger dina medarbetare möjlighet att växa genom ett närvarande och involverande ledarskap.

Eftersom du behöver ha förmågan att snabbt kunna sätta dig in i en verksamhet för att förstå och kunna stötta på bästa vis, tror vi också att du har några års erfarenhet och är väl insatt i ekonomiprocessen inom just kund- och leverantörsdelen.

Du har goda kunskaper i redovisning och erfarenhet av löpande bokföring, bokslut och reskontra, tillsammans med god förståelse för lagar, regler och praxis inom området. Du har tidigare erfarenheter av att utveckla och effektivisera processer på ekonomiområdet.

Som person ser vi att du trivs i en föränderlig miljö, är kommunikativ, trygg i dig själv och förstår vikten av ett gott samarbete tillsammans. Vi befinner oss i byte av vårt affärssystem, viket gör att det är meriterande om du tidigare har erfarenhet kring detta.

Utöver ovan ser vi:

- det önskvärt med erfarenhet från Microsoft Dynamics 365
- att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Vad kan vi erbjuda dig?
En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur. Södra har såklart dessutom kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter. Läs mer här om våra förmåner och vad vi erbjuder dig. (https://karriar.sodra.com/pages/formaner?utm_campaign=page_259294_cta_1990220&utm_content=https%3A%2F%2Fkarriar.sodra.com&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page)

Placering
Tjänsten är ett vikariat på heltid som sträcker sig året ut med start så snart som möjligt, med placering på Södras huvudkontor i Växjö.

Vill du veta mer?
Vad tror du, kan detta vara något för dig?

I så fall vill vi att du ansöker snarast då vi i denna tillsättning arbetar med löpande urval och intervjuer. Tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 9 april.

Har du frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR Direkt på 0470-895 00. Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen, kontaktas rekryterande chef Sara Cronholm, 0705-199 188, alternativt sara.cronholm@sodra.com.

Fackliga frågor hänvisas till Fredrik Dacke (SACO), 0470-855 02, eller Teddy Hedlund (Unionen), 0470-595 61.

Följ oss gärna på Facebook, #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-supporten

HR direkt

HR

HR-avdelningen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södra
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2023
  • Ansök senast: 9 april 2023

Besöksadress

Skogsudden
None

Postadress

Skogsudden
Växjö, 35189

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024