Vikarierande direktionssekreterare

Arbetsbeskrivning

Ystad-Österlenregionens miljöförbund bildades 1 juni 2009 och omfattar myndighetsutövning inom våra medlemskommuner Simrishamn, Tomelilla och Ystad. Vi arbetar med flera lagstiftningar men våra stora områden är den myndighetsutövning som sker med stöd av miljöbalken, alkohollagen och livsmedelslagen. Vi är placerade i Tomelilla och är idag ca 20 medarbetare. Vi är en modern arbetsplats och kan erbjuda dig varierande, meningsfulla och utvecklande arbetsuppgifter där det finns goda möjligheter för dig att utvecklas i din yrkesroll. Du kommer att få jobba i en stimulerande miljö med kompetenta kollegor. Vi erbjuder flexibel arbetstid med möjlighet till hemarbete, friskvårdsbidrag och är måna om att kompetensutveckla våra medarbetare.
Vi vill vara den myndighet som vi själva vill möta genom att vi underlättar för våra verksamheter att följa lagar och krav. Vi lyssnar, vi för en respektfull dialog och förklarar på ett tydligt sätt vad lagen kräver.
Arbetsuppgifter som direktionssekreterare
Du arbetar i tätt samarbete med miljöchefen. Du arbetar med att sammanställa handlingar inför direktionsmöten och att skriva protokoll. Utöver direktionsarbetet hanterar du traditionella arbetsuppgifter inom administration såsom diarieföring och i ditt arbete ställs höga krav på service då du ofta är första kontakten mot medborgarna i våra medlemskommuner. I arbetsuppgifterna ingår att kunna svara på vanliga frågor samt att vara dina kolleger behjälplig.
Arbetet som administratör ställer höga krav på flexibilitet och du trivs i en miljö där du har flera arbetsuppgifter igång samtidigt och din förmåga att prioritera kommer till sin rätt.
Du är intresserad av kommunikation och sociala medier. Du ska kunna uppdatera vår hemsida och lägga in nyheter på Facebook och Instagram.
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling.
Kvalifikationer:
Du ska minst ha en gymnasial utbildning med en administrativ inriktning.
Du har erfarenhet av arbete med administration inom kommunal verksamhet och det är meriterande om du tidigare kommit i kontakt med frågor som rör kontroll och tillsyn inom miljöbalken respektive livsmedelslagstiftningen. Du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och god kännedom om vad det innebär. Du är flexibel, har lätt för att samarbeta, vågar ta initiativ och framför allt är du serviceinriktad. Du har god struktur i ditt arbete, har mycket god datorvana, och uttrycker dig väl i tal och skrift. Engelska är ett krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vid personlig lämplighet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av diariesystemet Castor och hemsidesprogrammet Episerver. Det är även önskvärt att du har B-körkort.
Din ansökan kan betraktas som ett arbetsprov för redan där kommer vi att se dina färdigheter inom administration. Du har skrivit ett aktuellt och informativt CV och i ditt personliga brev berättar du kort om varför du vill arbeta just hos oss, vad du gör nu och vad du kan. Genom att presentera dig själv i text på ett tydligt, strukturerat och proffsigt sätt har du möjlighet att gå vidare i processen eftersom du visat att du har flera av de färdigheter som är viktiga i tjänsten.
Vi arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Övrigt:
Skicka in din ansökan så snart som möjligt, intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kommer att tillsättas när vi känner att vi träffat rätt person.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Postadress

GLADANLEDEN 2
TOMELILLA, 27336

Liknande jobb


17 september 2024

Sekreterare

Sekreterare

3 september 2024

2 september 2024

Nämndsekreterare med inriktning kommunala råd

29 augusti 2024