OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ljungby kommuns värdegrund är vi är öppna, vi är framåt och vi vill. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. Mångfald och lika villkor är viktigt för oss. I vår kommun känner vi arbetsglädje, trivsel och trygghet.
Vi är ca 2 900 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service och vi välkomnar olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger stora möjligheter till utveckling.
Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har generöst med semester och möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, aktivitets- och massagebidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.
Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun.
Maila inflyttarservice@ljungby.se om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun.
Ljungby kommun har ett rikt näringsliv där tillverkningsindustri, logistikföretag och handel börjar få allt större sällskap av företag inom service- och tjänstesektorn. Kommunen växer med vår vision I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans. 35 000 invånare år 2035 och vi vill ha med dig på den resan. Vill du vara med?
Vi har Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.
Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb
Välkommen till oss!
Under tekniska förvaltningen ligger VA-och renhållningsavdelningen. Avdelningen består av 40 personer fördelat på vatten, avlopp och renhållning. Bredemads avfallsanläggning är sedan 10 år tillbaka certifierade enligt ISO 14001. På Bredemads avfallsanläggning arbetar cirka 10 personer i driften och ytterligare 5 som arbetar med hushållens avfall i kommunhuset i Ljungby. Renhållningen bedrivs i förvaltningsform. Bredemads avfallsanläggning har uppgifter inom renhållningen från både privatpersoner och företag. Vi utför allt från sortering, mellanlagring och deponering. För hushållens avfall samarbetar anläggningen mycket med kundtjänst, kommunens entreprenör för hushållens avfall och övrig administration. Ljungby kommun har byggt en egen optisk sorteringsanläggning för matavfallsinsamling. Insamling i kommunen började under 2019. Renhållningen omsätter 30 miljoner kronor om året.
ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder ett utåtriktat och ansvarsfullt arbete i en liten organisation där avfall hanteras med både en bemannad återvinningscentral och deponi. Rollen innebär att hantera frågor inom ett brett och skiftande område. Som vikarierande driftchef kommer du att ansvara för att leda och fördela det dagliga arbetet på avfallsanläggningen.
I rollen som vikarierande driftchef kommer du ha verksamhetsansvar och personalansvar för ca 10 personer som jobbar olika tider, dagtid, schema och lördagar. Du planerar, organiserar och prioriterar det dagliga arbetet på anläggningen samt följer upp och redovisar verksamhetens arbete. Att arbeta praktiskt kommer också vara en naturlig del i arbetsvardagen.
Vi söker dig som redan har ett brett kontaktnät med kunder, entreprenörer, transportörer med flera.
Du ska ha vana att leda och fördela arbetet och varit chef tidigare.
För att lyckas i arbetet krävs egenskaper som noggrannhet, initiativ- och samarbetsförmåga, ansvarsfull samt vara flexibel. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Det är ett ansvarsfullt och stimulerande arbete där kundbehovet står i centrum så det är viktigt att du är serviceinriktad.
Ett spännande och meningsfullt arbete där det du gör varje dag är betydelsefullt för alla våra kunder!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av personal och ledarskap.
Din bakgrund kan variera, kanske har du erfarenhet från avfallsbranschen eller relevant roll från exempelvis energi, industri eller transport.
Som person är du positiv, tålmodig och initiativrik. Du tar självständigt ansvar för din uppgift, strukturerar ditt arbete och inser vikten av tydligt kundfokus. Som ledare trivs du med att coacha och motivera dina medarbetare och tillsammans utveckla rutiner och arbetssätt.
Det är meriterande om du arbetat med ISO 14001, Fintabs vågsystem Victoria samt har vana vid administration för såväl personal och ekonomisystem. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Krav på anställning är att du har dokumenterad erfarenhet av arbetsledning. Du utrycker dig väl i tal och skrift på svenska, körkort B samt att du har grundläggande dataerfarenhet och är väl förtrogen med Officepaketet är ett krav.
Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.
Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.
Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Oléhn
0372-78 93 35
Carina Sennerby
0372-78 93 00
Jan Bernhardsson
0372-78 93 41
Fackliga kontaktpersoner
0372-78 90 00
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0372-78 90 00
Mariana Axelsson
0372-78 93 46
Maria Sjödin
0372-78 93 47
Per-Olov Almqvist
0372-78 93 02
Wiebke Harders
0372-78 93 16
Brandinspektör/personalansvarig Marcus Walldén
0372-78 91 73