OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den som väntar på någonting gott! Förberedelserna är i full gång för Stockholms nya sjömatsgrossist - Fiskhallen Sorunda. I samarbete med våra två systerbolag Grönsakshallen Sorunda och Fällmans Kött hoppas vi på att kroka fast stans bästa (och mest kräsna) krögare. Känner du dig manad att axla rollen under en tid då vår Driftschef går på föräldraledighet, och hjälpa oss och leda oss fram till nya, stora succéer?
På Fiskhallens kundlista kommer du med största sannolikhet att hitta de mest kräsna krögare som Sverige kan presentera. Som du säkert förstår kommer det krävas en hel del ifrån dig och dina kollegor för att tillfredsställa, eller än bättre, överträffa deras förväntningar. Vi kommer med passion och glädje köpa, sälja och utveckla produkter som våra kunder inte kan vara utan.
Som Driftschef är du en extremt viktig nyckelspelare. Du ansvarar för ett mindre team av chaufför, lagerpersonal och varumottagare, planerar scheman och ser till att den dagliga verksamheten flyter på. Frågor kring hygien, olika certifieringar och rutiner ser du som glasklara. Du sitter bekvämt vid datorn när bemanning och uppföljning av statistik står på agendan, likväl som du gärna tar dig an medarbetare i utvecklings- och lönesamtal. Sist men inte minst är ditt åtagande att vara en god förebild och representera alla de fina värden som Fiskhallen står för.
Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid som sträcker sig från februari/mars 2019 och varar i ungefär ett år. Vi är ett växande bolag så chansen till att du får stanna hos oss men i en annan roll är inte alls omöjlig. Arbetsplatsen är i Västberga, precis söder om Stockholm city.
Vem är du?
Om du har läst annonsen så här långt så har du förhoppningsvis fått en hyfsad bild av vem vi söker, lite mer konkret kan nämnas att…
• du har kunskap om regler som rör livsmedelshantering, miljömärkningar och certifieringar.
• du har arbetat med processförbättringar. För att bli bäst på det vi gör gäller att vi hela tiden utvecklas för att ligga på topp!
• du gillar ordning och reda. Det betyder inte att du är fyrkantig, utan att du lyssnar och fångar in verksamhetens behov och ser hur man kan strukturera upp detta.
• du har tidigare ledarerfarenhet med förmåga att motivera och engagera andra.
• du har erfarenhet från restaurangbranschen. Har du koll på kundens perspektiv blir det lättare att uppfylla deras förväntningar på kvalitet och service.
• du är en van användare av Officepaketet där din största tid kommer att läggas.
• en god svenska är nödvändig. Den behövs då du ska förmedla information till din personal och andra. Engelska bör du också kunna.
• erfarenhet av fisk- och skaldjurshantering är meriterande.
• erfarenhet av logistik och hantering av in- och utkommande råvaror är meriterande.
• du är en envis teamplayer som inte ger dig i första taget då du stöter på ett problem. I ett nystartat bolag gäller det att hålla humöret uppe när det blåser lite motvind, och med gemensam positiv energi jobba på för att bli Sveriges bästa fisk-och skaldjursgrossist.
• du tvekar inte att dra på dig gummistövlarna och hugga i där det behövs och få saker gjorda.
Vad får jag?
• Kollegor med en djup kompetens om våra produkter, som delar ditt passionerade intresse för mat. Exempelvis har vi matnördar som gärna pratar bästa tid och vatten för hummerfiske eller den senast hållbart odlade fiskarten.
• En familjär, flexibel och jordnära organisation med korta beslutsvägar.
• Frukostmacka varje morgon och färsk frukt.
• En arbetsplats i toppmoderna lokaler som är alldeles nybyggda.
• Det som du i övrigt kan tänkas behöva, som fast lön, friskvårdsbidrag, subventionerad massage på jobbet, Benify förmånsportal samt möjlighet att köpa hem våra fantastiska produkter till bra pris.
Hur gör jag?
Vill du veta mer, ring Magnus Leidstedt, 070–733 97 79.
Visst låter det spännande?! Ansök senast så snart som möjligt då intervjuer sker löpande.
För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess tester och intervjuer. Vi tar hjälp av vårt moderbolag, Martin & Servera, för hantering av ansökningar.