OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20210788
Arbetsuppgifter
Du kommer utföra olika arbetsuppgifter relaterat till stadens e-handelssystem såsom implementera nya avtal, svara på frågor kring olika e-handelsupplägg, ge rådgivning till upphandlarna i vad som är lämpligt upplägg för olika avtal, arbeta med uppföljning och analys av inköpsstatistik samt arbeta nära stadens systemutvecklingsenhet. Din roll innebär att vara spindeln i nätet mellan systemenheten, upphandlare och beställare i e-handelssystemet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom e-handel/system eller annat område som arbetsgivaren finner relevant för uppdraget. Vi söker dig som företrädesvis tidigare arbetat med e-handelsfrågor inom offentlig sektor. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Raindance. Det är viktigt att du trivs med att driva många projekt parallellt, och att du trivs med att utveckla arbetsprocesser. Är du dessutom passionerad inom e-handel och analysarbete, då har du alla förutsättningar för att lyckas.
Vi söker dig med stor ödmjukhet i en prestigelös framtoning. Du har intresse för system och trivs med att arbeta med analys av inköpsdata. Då tjänsten är en ”spindeln i nätet”-roll behöver du vara mycket bra på att samarbeta men du måste även trivas med att arbeta självständigt samt vara bekväm med att sätta din egen agenda. Du behöver vara analytiskt lagt och kunna dra olika slutsatser utifrån data samt formlera dina slutsatser till konkreta förbättringsåtgärder.
Upphandlingsenheten består av personer med olika bakgrund och med olika kompetensprofil. Vår kultur präglas av lärande där vi delar med oss av erfarenheter och utvecklas tillsammans. Det är viktigt att du har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig obehindrat i både tal och skrift. Du måste dessutom ha en god förmåga att uttrycka dig muntligt, hålla i möten och ibland även genomföra presentationer inför andra. Vid rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och ditt förhållningssätt till dig själv och din omgivning.
Om arbetsplatsen
Upphandlingsenheten som, är en enhet inom Ekonomiavdelningen på Stadskontoret, har ett övergripande ansvar att vägleda all upphandlingsverksamhet i Malmö stad och dess bolag. Enheten ansvarar för genomförandet av kommunövergripande ramavtal men arbetar även med förvaltningsspecifika upphandlingsärenden. Upphandlingsenheten består i dagsläget av totalt 32 personer varav de flesta är upphandlare med självständigt ansvar för specifika avtalsområden. Det finns en tjänst som e-handelskoordinator på enheten. Vi söker nu en vikarierande e-handelskoordinator. Du kommer tillhöra sektionen för varu-upphandlingar. Vi erbjuder dig ett arbete i en positiv och trivsam miljö. Upphandlingsenheten består av engagerade, drivna och kompetenta medarbetare och du ges möjlighet till inspirerande kollegial arbetsmiljö med löpande kompetensutveckling inom relevanta områden.
Vi sitter i centrala Malmö med bara fem minuters promenad till tåg- och busstationer vid Triangeln. Här finns både affärer och lunchrestauranger alldeles runt hörnet.
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Information om tjänsten
Anställningsform: Tidsbegränsat
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enlig överenskommelse.
Aktuell anställningsperiod: Juni 2021- Augusti 2022.
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98