OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar
Vill du göra skillnad i människors vardag? Då ska du arbeta hos oss i Alvesta kommunkoncern! Vi är ungefär 1600 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier inom både förvaltningar och bolag. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Vill du vara med på vår utvecklingsresa mot en mer modern och kvalitativ kommunal service? Välkommen då att arbeta med oss!
Kommunens Ekonomi- och Upphandlingsavdelning ligger organisatoriskt under Kommunledningsförvaltningen och utgör ett kvalificerat konsultativt stöd till utsedda verksamheter i deras ekonomistyrning och uppföljning. Avdelningen bistår kommunstyrelse, förvaltningar och kommunala bolag med strategiska ekonomifrågor och ekonomisk planering och uppföljning. Du kommer ingå i en avdelning som idag har 8 medarbetare och rapportera till Chef för controllerfunktion.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en ekonom för vikariat som kommer arbeta med Kommunledningsförvaltningens och Kultur och Fritidsförvaltningens ekonomi. Du ges i hög grad möjlighet att själv planera och strukturera ditt arbete. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av upprättande av budget, prognoser, analys av verksamhet/ekonomi samt utrednings- och utvecklingsarbete. Utöver funktionen som verksamhetsstöd kan du komma att involveras i övergripande utredningar och projekt. Du hanterar också övergripande ekonomifrågor för ett av kommunens mindre bolag. Vidare är du föredragande i nämnd och arbetar utifrån ett helhetsperspektiv med syftet att bidra till att verksamheterna uppnår uppsatta mål.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med ekonomexamen från högskola eller universitet, med minst två års erfarenhet av arbete med kvalificerat ekonomiarbete. Har du erfarenhet av arbete med ekonomi inom offentlig sektor ser vi det som meriterande. Vidare ser vi att du har en hög IT mognad och har lätt för att använda dig av olika system. För att lyckas i rollen kan du prioritera mellan olika arbetsuppgifter med fokus på mål och resultat och du har ett strukturerat arbetssätt. Du är analytisk och kan på ett pedagogiskt sätt öka förståelsen för komplexa ekonomiska samband. Arbetet förutsätter att du är serviceinriktad, lösningsorienterad och att du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Genom ditt sätt att arbeta och kommunicera bidrar du till att skapa delaktighet, engagemang och tillit. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf. Personalchef Monica Sjölin
0472-152 20
Personalkonsult Frida Bratell
0472-15205
Kanslichef Lisa Åberg
0742-15024
IT-chef Lasse Johansen
0472-155 06
Personalassistent Sandra Erlandsson
0472 – 150 31