OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.
Ekonomihögskolan är en av åtta fakulteter inom Lunds universitet. Över 4 000 studenter och cirka 450 forskare, lärare och övrig personal studerar och arbetar här med utbildning och forskning inom ekonomisk historia, företagsekonomi, handelsrätt, informatik, nationalekonomi, statistik och forskningspolitik.
Ekonomihögskolan är ackrediterad av de tre största och mest inflytelserika ackrediteringsinstituten för handelshögskolor: EQUIS, AMBA and AACSB. Endast strax över 100 handelshögskolor i världen har uppnått denna prestigefyllda Triple Crown.
Som ekonomiadministratör hos oss på Företagsekonomiska institutionen blir du en del av institutionens stödfunktion som har som uppdrag att ge ett kompetent stöd till verksamheten.
Du kommer att tillhöra ekonomi- och personaladministrationen som består av sju medarbetare.
Vi erbjuder
Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid.
Läs mer på universitetets webbplats om https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I din roll som ekonomiadministratör kommer du att stödja befintliga ekonomer, personalhandläggare och prefekt i såväl det löpande ekonomiarbetet som i andra administrativa uppgifter inom ekonomi- och personalområdet utifrån institutionens behov. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
- granska och kontera kund- och leverantörsfakturor, utlägg, reseräkningar och intermittenta anställningar
- viss budgetering och uppföljning
- vara behjälplig vid bokslutsarbete
- diarieföring
Du kommer att arbeta i flera administrativa system, t ex:
- Raindance – universitetets ekonomisystem
- Lupin – universitetets fakturasystem
- Retendo – universitetets personalplaneringssystem
- Primula – universitetets lönesystem
- Lucat – universitetets person- och adresskatalog
- W3D3 – universitetets diariesystem
Även andra administrativa uppgifter kan ingå och en viss förändring av arbetsuppgifter sker kontinuerligt för att anpassas till verksamhetens behov.
Kontakt med lärare, forskare och andra medarbetare på och utanför institutionen sker dagligen både på svenska och engelska.
Kvalifikationer
Krav för anställningen är:
- Gymnasieexamen inom ekonomi, eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig, i kombination med för anställningen relevant arbetslivserfarenhet
- Goda kunskaper i Word och Excel
- God datorvana och erfarenhet av att arbeta i administrativa datasystem
- God erfarenhet av administrativt arbete
- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Du måste vara serviceinriktad, strukturerad och noggrann. Du måste kunna jobba såväl självständigt som i team, ha god initiativ-, samarbets- och organisationsförmåga samt kunna prioritera. Förmåga att möta och hålla deadlines i arbetet är av stor vikt.
Meriterande för anställningen är:
- Bred erfarenhet från ekonomi och administration, gärna inom högskolesektorn
- Erfarenhet av Lunds universitets administrativa system, rutiner och regelverk
Hänsyn kommer att tas till hur du genom din erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom institutionen. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.
Övrigt
Anställningen är ett vikariat på heltid med tillträde snarast möjligt och t o m 2024-01-31. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta prefekt Niclas Andrén (mailto:niclas.andren@fek.lu.se).
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Så här söker du
Du söker via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla ett personligt brev där du motiverar varför du söker tjänsten och hur du uppfyller de kvalifikationer vi söker. Ansökan ska även innehålla CV och understödjande dokument såsom examensbevis och tjänstgöringsintyg samt övrigt som du önskar åberopa, t ex kopior av betyg, uppgifter till referenser och rekommendationsbrev.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gert Paulsson
046-222 95 04
Jens Hultman, docent
jens.hultman@fek.lu.se
Johan Anselmsson, universitetslektor, docent
046-2227813, 0709-967680
Thomas Kalling, prefekt, professor
046-222 95 04
Rolf Larsson, universitetslektor
046-222 46 80, 0702-22 05 07
Olof Hallonsten, forskare och projektledare
0733-794480
Marie Löwegren, Föreståndare SKJCE, Universitetsle
046-222 73 26, 070-734 91 00
Rolf Larsson, universitetslektor
046-222-46-80, 0702-22-05-07
Rolf Larsson, universitetslektor
046-2224680, 0702-220507
Merle Jacob, Professor
+4646 222 42 24, merle.jacob@fek.lu.se