Vikarierande ekonomiassistent

Vikarierande ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Är du en strukturerad och noggrann siffernörd?

Gillar du att serva kunder och att jobba i team?

Brinner du för hållbarhet och vill vara med på resan med vår nya strategi ”En plan för en planet”?

Härligt –  då kan vi vara din framtida arbetsgivare!

 

Till vår gemensamma funktion Ekonomi & Finans, enhet Fakturering & Kundreskontra, söker vi nu en vikarierande ekonomiassistent med högt fokus på kund och kvalitet samt öppen för att vilja lära sig nytt.
Vi erbjuder en roll som ger dig möjlighet att jobba tvärfunktionellt och vara en viktig kugge i arbetet att skapa en friktionsfri kundupplevelse.


Om verksamheten Vi är 400 positiva klimataktivister som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, resurseffektiv energianvändning och ett hållbart energisystem. Öresundskraft ägs av Helsingborgs stad. Med allt ifrån el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, bredband och stadshubb för Internet of Things till energitjänster lever vi vår vision. ”För en bättre värld”.  www.oresundskraft.se .
Våra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Lika enkelt ska det vara att trivas och må bra som medarbetare! Nyrenoverade kontorslokaler i all ära – alla får dessutom både träna varje vecka och årligen volontärsarbeta 17 timmar på betald arbetstid. Vi har helt enkelt gett oss sjutton på att tillsammans med kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. Kom och hjälp oss i detta viktiga arbete! #tillsammansför17. Se gärna filmen  Stolta men inte nöjda .

 

Om tjänsten Fakturering & Kundreskontra ansvarar för koncernens fakturering, inbetalningar, krav och kredithantering samt att se till att arbetet utförs enligt gällande lagar, praxis och interna riktlinjer. Rollen innebär främst arbete inom inbetalningshantering men även andra förekommande arbetsuppgifter delar inom enheten.

I arbetsuppgifterna som Ekonomiassistent ingår bl. a

In-och utbetalningar
Dödsbohantering
Autogiro
Manuell fakturering
Back-up till telefoni inom kravhantering
Hantering av ansökningar e-postfaktura och E-faktura
Det ingår även i uppdraget att ha kontakt med kollegor inom organisationen främst inom Kundcenter men även med externa parter såsom kunder och leverantörer.



…och vem söker vi? För att lyckas i rollen krävs det att du är strukturerad och noggrann. Vi söker dig som är ansvarstagande, lösningsorienterad och intresserad av detaljer.
Du gillar såklart siffror och du har en stark vilja att inte bara utvecklas själv utan även vara en del av att förbättra den löpande verksamheten.
Rollen kräver också att du är flexibel, trivs att jobba i team samt har lätt för att kommunicera både i tal och skrift

Vi tror att du har minst gymnasieutbildning med inriktning på ekonomi eller motsvarande. Du har arbetslivserfarenhet inom löpande bokföring, vana av system och att kommunicera med kunder.

Tjänsten är ett vikariat t o m 2022-09-30   på 100% med önskat tillträde i slutet av augusti. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Stämmer beskrivningen in på dig? Välkommen med din ansökan!

Välkommen att söka tjänsten senast den 30 juni. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så fort som möjligt. 

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Carolina Wallin på carolina.wallin@oresundskraft.se

Vi ser fram emot att höra från dig!   



Facklig kontakt: Magnus Gunnarsson, Akademikerna, 042-490 3551

Emil Johnsson, Vision, 042-490 3516

Kontaktpersoner på detta företaget

Andreas Lidén, Inköpschef
042-490 3446
Annika Lövgren, CFO
042-490 3684

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Öresundskraft AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2021
  • Ansök senast: 30 juni 2021

Besöksadress

Västra Sandgatan 4
None

Postadress

Västra Sandgatan 4
Helsingborg, 25106

Liknande jobb


14 november 2024

14 november 2024

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

14 november 2024

14 november 2024