Vikarierande Ekonomiassistent och receptionist

Vikarierande Ekonomiassistent och receptionist

Arbetsbeskrivning

KB Components är ett globalt växande företag med en omsättning på ca 1 200 MSEK där vår vision är att vara världsledande avseende tekniskt avancerade polymera produkter. Företagets tre övergripande målsättningar är tillväxt, lönsamhet och trivsel, inom vilka vi aktivt arbetar för att bli ett av världens bästa plastföretag! Vårt huvudsakliga kundsegment finner du inom fordonsindustri, möbelindustri och belysningsteknik. Utveckling, produktion och försäljning sker i någon av våra anläggningar i Örkelljunga, Anderstorp, Gislaved, Kaunas i Litauen, Zilina i Slovakien Puebla i Mexiko, Windsor i Kanada och Wuxi i Kina.


Under de senaste åren har bolaget haft en mycket positiv utveckling och står nu i en stark position för att möta framtiden. Genom organisk tillväxt och förvärv har vi uppnått en välbalanserad produkt- och kundportfölj. Som anställd kommer du vara en betydande kugge och en del av en industriell elit i ett företag som levererar utveckling och produktion av högteknologiska polymera komponenter till marknadens mest krävande kunder.

Vikarierande Ekonomiassistent och receptionist till KB Components i Örkelljunga

Vill du arbeta med ekonomi och samtidigt vara det första ansiktet våra besökare möter? I så fall har vi möjligheten för dig då vår ekonomiassistent och receptionist kommer att vara föräldraledig.

Tjänsten är placerad på KB Components nyrenoverade huvudkontor i Örkelljunga. Här kommer du ingå i ett team med 7 glada kollegor där du i huvudsak kommer att vara ansvarig för receptionen samt ansvarig för fakturahanteringen.

Om tjänsten
Som ekonomiassistent och receptionist kommer dina främsta arbetsuppgifter vara:
Receptionsarbete såsom att säkerställa att det ser snyggt och trevligt ut i entré och reception
Ta emot besökare och säkerställa besöksregistrering
Posthantering samt postsortering
Leverantörsreskontra
Fakturaskanning i Monitor
Avstämningar
Vara behjälplig vid månadsbokslut



Tjänsten är på 50% med arbetstid helgfri måndag- fredag mellan 08.00-12.00.

Profil
Vi ser gärna att du har en gymnasialutbildning i ekonomi.
Du har goda IT-kunskaper, framförallt i Excel. Erfarenhet av Monitor ses som meriterande. Då vi arbetar internationellt behöver du behärska både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
För att passa in i denna roll bör du som person vara noggrann och strukturerad, flexibel och serviceinriktad. Då tjänsten innebär mycket kontakt med medarbetare, kunder, leverantörer samt andra företagsintressenter bör du ha en naturlig positiv och social attityd. Utöver det är du prestigelös och trivs i en varierad roll med många spännande uppgifter.

Ansökan
Varmt välkommen in med din ansökan märkt ”Ekonomiassistent” till jobb@kbcomponents.com
Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför din ansökan till oss så snart som möjligt dock senast den 21 mars 2021

För mer frågor om tjänsten kontakta Maria Gumabon, CFO på 0435-561 77 eller Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld HR Director på 0435-561 24.


I denna rekrytering har vi valt våra annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rozita Lindbergh
0371-19026
Produktionschef Jan-Olof Johansson
0371-19028
Kvalitetschef Elzbieta Hedén
0370-692310
VD Lars Holtskog
0708-627126
Personal Annika Salomonson
0435-56124
Personalansvarig Johanna Henriksson
0435-56124
Chef PPT Jukka Valtonen
0435-56125

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KB Components AB ÖRKELLJUNGA
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2021
  • Ansök senast: 21 mars 2021

Besöksadress

INDUSTRIGATAN
ÖRKELLJUNGA

Postadress

None
ÖRKELLJUNGA, 28685

Liknande jobb


21 november 2024