Vikarierande ekonomiassistent till bolag inom resenäringen

Vikarierande ekonomiassistent till bolag inom resenäringen

Arbetsbeskrivning

Är du nyfiken på att pröva ett jobb i en transaktionsrik verksamhet? För kunds räkning som verkar inom resenäringen söker vi nu en sommarvikarie som ekonomiassistent till deras ekonomiavdelning med start i juni och sex veckor framåt. Kanske är det du?

Om tjänsten

Du kommer ingå i ett ekonomiteam om fem medarbetare som ansvarar för controlling, finans, redovisning och reskontrahantering. Ekonomiavdelningen sitter i centrala Göteborg och ansvarar för all redovisning för koncernens bolag samt franchisebolag.

Som vikarierande ekonomiassistent kommer du att vara en viktig del av ekonomiavdelningen och till stor del arbeta med leverantörs- och kundreskontra. Vi är ett transaktionsintensivt bolag och fakturorna tas emot elektroniskt eller i pappersformat. I din roll kommer du framför allt att arbeta med:

verifiering (kontrollera att rätt information läses från fakturan samt registrera attestflöde)
matcha fakturor mot order i systemet Palette
kontera leverantörsfakturor
bokföra inbetalningar
diverse övriga administrativa uppgifter som hör till gruppen



Kvalifikationer

Vi tror att du studerar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, alternativt har läst ekonomisk inriktning på gymnasiet. Vi ser gärna att du har någon erfarenhet från kund- och leverantörsreskontra och en vana från affärs- och ekonomisystem. Har du även goda kunskaper i Excell är det meriterande.



Vem är du?

Vi hoppas att du som söker gillar att driva idéer framåt, har en ödmjuk och prestigelös approach och ser värdet av och uppskattar ett bra samarbete. Du trivs i en administrativ roll och är en problemlösare som ser möjligheterna i de dagliga utmaningarna. Du är strukturerad, engagerad och noggrann. I rollen ingår ett nära samspel med andra avdelningar samt med andra parter både internt och externt. Det är viktigt att du även är prestigelös gällande arbetsuppgifterna och kan hugga i där detta behövs. Vi söker dig som är social, serviceminded och har lätt till skratt.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 076-647 16 30. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2022
  • Ansök senast: 18 maj 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024