OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Voith är ett av Europas största familjeföretag och har mer än 19 000 anställda i över 60 länder och omsätter 4,2 miljarder euro. Som ett ledande teknikföretag sätter Voith standarder inom segmenten energi, olja och gas, papper, råvaror samt transport. Voith Turbo Safeset i Hudiksvall tillverkar och utvecklar främst avancerade momentbegränsande kopplingar och fasta förbands kopplingar som används för att förbättra produktionsprocessen och skydda drivlinor i roterande utrustning. Vår välkända kunskap och expertis kommer från våra anställda. Våra lösningar baseras på deras expertis, som består av ett brett spektrum av bakgrunder, utbildningar och erfarenheter.
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en ekonomiassistent för ett vikariat under sju månader med start i september. I rollen kommer du främst att arbeta med redovisning och vara ett stöd för våra ekonomer och controllers.
Du ingår i ett team som arbetar nära varandra och har ett positivt klimat där ni stöttar och hjälper varandra. Därför lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Du kommer att arbeta löpande med företagets finansiella redovisning. I rollen ingår också att du arbetar med reskontra, hantera leverantörsfakturor, betalningar, kontoavstämningar samt månatliga avslutningsaktiviteter och kostnadsredovisning.
Andra uppgifter du kommer att arbeta med:
- Utför kravprocess för försenade kundfakturor
- Stöd vid bokning av lön, momsberäkning och sammanställning
- Intern och extern arkivering (fakturor, reseersättningar, kontrakt etx)
- Stödja vi halvårs- och årsavslutningsaktiviteter
Tillsammans med dina kollegor kommer du att arbeta i en internationell miljö med redovisning för de skandinaviska företagen.
Din profil
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi och minst två års erfarenhet av redovisningsarbete. Då det dagliga arbetet sker både på svenska och engelska är det viktigt att du talar och skriver i båda språken obehindrat. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta enligt redovisningsprinciper och ekonomiska regelverk som exempelvis IFRS.
Meriterande om du har erfarenhet från ERP- system och vi ser gärna att du har erfarenhet från Navision, men det är inget krav.
Ansökan
Varför ska du välja Clockwork?
Som anställd på Clockwork kan du välja att få din lön utbetald varje fredag istället för att vänta en hel månad på din lön, dessutom erbjuder vi dig ett generöst friskvårdsbidrag. En annan fördel med att arbeta som konsult på Clockwork är att du har möjlighet att utvidga ditt nätverk och få bra arbetslivserfarenheter för din fortsatta karriär. Många av våra uppdrag erbjuder möjlighet till förlängning. För oss är gemenskap och uppskattning viktigt därför får du en nära och personlig kontakt med din konsultchef som stödjer och utvecklar ditt arbete.
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Hör gärna av dig om du har frågor till ansvarig konsultchef Samuli Helavuori samuli.helavuori@clwork.se eller Julia Mortimer julia.mortimer@clwork.se