OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.
Arbetsplatsbeskrivning
Vi söker nu en vikarierande enhetschef till Förebyggande enheten inom avdelningen för äldreomsorg.
Förebyggande enheten samlar tre mindre enheter;
- Enskededalens dagverksamhet, demensinriktad dagverksamhet
- Förebyggande, aktivitetscenter, öppen träffpunkt samt anhörigstöd, fixartjänst och syn- och hörselinstruktör. Verksamhetens kärnuppdrag är att bidra till ökad fysisk och psykisk hälsa genom aktiviteter och frivilliga insatser för äldre
- Personligt stöd, avslösar- och ledsagarservice samt i liten omfattning personlig assistans.
Inom enheten arbetar sammanlagt cirka 15 tillsvidareanställda medarbetare plus timanställda inom ledsagar- och avlösarservice. Enheten leds av enhetschef som till sin hjälp har två samordnare. Uppdraget är varierande och ger stora möjligheter att direkt påverka och ge våra äldre medborgare möjlighet till en aktiv och hälsofrämjande vardag.
Vikariatet är under ordinarie enhetschefs föräldraledighet den 1 april 2021 till och med 30 mars 2022.
Arbetsbeskrivning
Som enhetschef driver du verksamhetens kvalitets- och utvecklingsarbete utifrån satta mål, du är närmaste chef för samtliga medarbetare. Du har kontor på aktivitetscentret i Hammarbyhöjden och på Enskededalens dagverksamhet och fördelar din tid mellan verksamheterna. Du ingår i avdelningen för äldreomsorgs ledningsgrupp tillsammans med övriga enhetschefer, MAS/kvalitetsutvecklare och avdelningschef. Du rapporterar direkt till avdelningschef. Avdelningen arbetar gemensamt med övergripande utvecklingsprojekt kring bland annat ledningssystem och att vidareutveckla den personcentrerade vården och omsorgen.
Kvalifikationer
Du är utbildad socionom, sjuksköterska eller annat som arbetsgivaren bedömer som motsvarande.
Du har erfarenhet från arbete inom äldreomsorg, LSS och/eller personlig assistans, gärna från ledande eller stödjande funktioner. Vi ser gärna att du har ett hälsoperspektiv då en stor del av uppdraget rör häslofrämjande insatser.
Du tar egna initiativ och kan omsätta din erfarenhet och kunskaper i ideér och utvecklingsarbete. Du är energisk och har fömåga att få med dig de du arbetar med i aktuella frågor och utmaningar. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa relationer med dina kollegor, medarbetare och de vi finns till för. Du är serviceinriktad inom ramen för uppdraget och hittar lösningar för att på bästa sätt tillgodose medborgarnas förväntningar. Du fattar beslut med omdöme och kan kommunicera uppdrag och beslut. Du har helhetssyn och är kvalitetsmedventen.
Övrigt
Uppdraget är en heltidstjänst som delas mellan tre mindre enheter. Du har kontor på två platser och delar din arbetstid mellan dessa.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.