OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Beskrivning
Nu söker vi dig som vill arbeta hos oss i sommar som vikarierande enhetschef inom hemtjänsten.
I rollen som enhetschef ansvarar du för att brukarna får leva ett värdigt liv och känna välbefinnande, varje dag. Som person har du lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med brukare, anhöriga och medarbetare. Du har ett flexibelt förhållningssätt, utveckling, lärande och engagemang är viktigt för oss i verksamheten, samt ett ekonomiskt fokus. Du drivs av att leda medarbetare och vill se människor i din omgivning utvecklas. Uddevallas kommuns värdeord är Öppenhet, Respekt och Professionalitet och det skall genomsyra hela vår verksamhet.
Arbetsuppgifter
Som enhetschef är du en närvarande operativ ledare. Du har personalansvar och du leder och fördelar arbetet samt ansvarar för medarbetarnas arbetsmiljö. Med rollen följer också ett ekonomiskt ansvar för verksamheten och ser till att verksamheten bedrivs med budget i balans och god kvalité. Du bidrar till att verksamheten kännetecknas av professionalitet, du är tydlig i din kommunikation och strukturerad i ditt ledarskap. Du är en god ambassadör för Uddevalla kommun och har förmåga att skapa gott samarbete med olika professioner både internt och externt.
Kvalifikationer
Påbörjad 3-årig högskoleexamen med social inriktning eller annan högskolekompetens som arbetsgivaren finner likvärdig. Det är meriterande om du arbetat inom hemtjänsten eller som chef sedan tidigare, stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav och tillgång till egen bil krävs i tjänsten.
intervju/rekrytering kommer ske löpande
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.