Vikarierande enhetschef till avdelningen för service

Arbetsbeskrivning

I Lysekils kommun arbetar ca 1300 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 000 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut. 


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning
Avdelningen för Service ansvarar för all kostproduktion (skolkök, storkök etc.

) och lokalvård i Lysekils kommun. Vi ingår tillsammans med andra verksamheter i kommunens samhällsbyggnadsförvaltning.

Du kommer att ingå i en ledningsgrupp tillsammans med avdelningschef och enhetschefer där vi tillsammans fattar strategiska beslut för avdelningen.

Våra ledord är service, gott bemötande och kundens behov i fokus.



Arbetsuppgifter
Avdelning för service är en ny organisation från 1 januari 2019, det är en avdelning med tre serviceområden. Det är grundläggande för oss att vi förblir en väl fungerande serviceavdelning med hög grad av kundnöjdhet och där personalen upplever arbetsglädje och engagemang.

Som enhetschef inom avdelningen för service är du direkt underställd avdelningschefen. Du har budget-, personal- och verksamhetsansvar inom ditt område med ett tydligt kundfokus samt utvecklingsområde. I tjänsten ingår att utföra kvalitetskontroller samt ha en tät kunddialog.

Du kommer att samarbeta med övriga enhetschefer på avdelningen men också i de andra förvaltningarna då vi är en servicefokuserad avdelning. Du har en nära kontakt med din avdelningschef. Inom avdelningen finns ett administrativt team som stödjer avdelningen med diverse arbetsuppgifter.

Du kommer att arbeta i ditt egna geografiska område med kunder och personal. Detta kräver att du är en självständig och initiativtagande ledare.


Kvalifikationer
Av vikt är att du har minst 5 års yrkeserfarenhet inom kockyrket samt att vi ser det som en merit om du även har erfarenhet av att ha arbetat med lokalvård då även det är ett av våra serviceområden inom avdelningen. Vidare är det krav att du har kockutbildning, gärna kopplat med ledarskapsutbildning eller kurser, alternativt om du har yrkeserfarenhet av ledarskap som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

I denna roll som enhetschef kommer du arbeta i våra verksamhetssystem som sträcker sig från inköp till personaladministration så god datavana är ett krav. Kunskap i systemen Matilda, Proceedo, Heroma och Raindance är meriterande.

Som person behöver du vara relationsskapande då det är viktigt att kunden hamnar i fokus samt att bibehålla en attraktiv och utvecklande arbetsplats. God samarbetsförmåga är viktigt i hög grad samt att skapa förutsättningar för utveckling av verksamheten tillsammans med medarbetarna. Du behöver ha ett god förståelse för ekonomi samt känna dig trygg i att fatta beslut och arbeta mot uppsatta mål. Verksamheten ställer krav på att enhetschef är självgående, ansvarstagande, stresstålig och kan skifta fokus från en situation till en annan.



Villkor
B-körkort krävs.
Vikariat 3 månader med möjlighet till förlängning.

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


 Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?


Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.


Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.

Kontaktpersoner på detta företaget

Trafikplanerare Helena Hartzell
08-5782 92 55
miljö- och trafikchef Göran Norlin
08-5782 97 80
Trafikingenjör Leif Svärdsén
08-5782 9229
Vision Gabriella Engström
08-5782 96 15
Miljöchef Mikael Boman
0157-430262
Vision Carina Ericsson
0157-430261
Miljöinspektör Chatarina Holmström
0157-430266
Rekryteringskonsult Sara Rydberg-Nilsson
070-554 61 87
SACO Sophia Norrman Winter
08-5782 92 02
SKTF Börje Buss
08-5782 94 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Samhällsbyggnadsförvaltningen
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Besöksadress

Marknadsgränd 2
None

Postadress

Tyresö kommun
Tyresö, 13581

Liknande jobb


Enhetschef inom personlig assistans

Enhetschef inom personlig assistans

27 november 2024

18 december 2024

18 december 2024