OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med över 7 000 medarbetare. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem bolag som ansvarar för det mesta av den samhällsservice som finns där du bor, till exempel förskola, skola, socialtjänst och äldreomsorg. Vår värdegrund förenar oss alla:
• Vi möter alla med respekt
• Vi kan jobbet
• Vi gör verksamheten bättre
• Vi skapar en hållbar framtid
I omsorgsförvaltningen är vi cirka 2 200 kollegor som jobbar för att ge bästa möjliga omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Myndighetsavdelningen på omsorgsförvaltningen har ett mycket viktigt uppdrag som bland annat innebär att ta emot ansökningar, handlägga och utreda ärenden samt fatta beslut kring den enskildes behov av och rätt till insatser.
Vi ska ge bästa möjliga service, omsorg och vård till kommunens invånare. För att lyckas med det behöver vi kompetenta och engagerade medarbetare som trivs med att arbeta med människor och drivs av att utveckla verksamheten. Är det du? Sök tjänsten nu!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en engagerad och målinriktad vikarierande enhetschef till omsorgsförvaltningens myndighetsavdelning i Växjö kommun. Du kommer att ansvara för medarbetare som handlägger ärenden enligt SoL.
Som vikarierande enhetschef är du direkt underställd avdelningschefen och har ansvar för personal och verksamhet. Du ansvarar för att leda, samverka och utveckla verksamheten inom givna ramar och för att nå uppsatta mål.
Dina medarbetare besitter en bred kompetens gällande myndighetsutövning och utöver sedvanligt arbetsgivaransvar kommer dina arbetsuppgifter bland annat innefatta ärendehandledning, samverkan med angränsande myndigheter/förvaltningar, verksamhetsutveckling etc.
KVALIFIKATIONER
Du som söker tjänsten har en socionomexamen, eller annan högskole- eller universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Eftersom du kommer ha en konsultativ roll gentemot handläggargruppen är det nödvändigt att du har ingående kunskap om de lagar och regler som styr vårt arbete. Således ser vi gärna att du har lång erfarenhet av att ha arbetat som handläggare med myndighetsutövning inom aktuella lagrum. B-körkort är ett krav.
Som person är du en problemlösare som använder dina erfarenheter för att hitta effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar på problem och du har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter. Att samarbeta med kollegor, medarbetare och externa samarbetspartners är naturligt för dig. Du påverkar din omgivning med din kunskap, entusiasm och positivitet och har förmågan att skapa engagemang och motivation hos dina medarbetare. Du gillar att arbeta nära dina medarbetare men kan också lyfta blicken och se verksamheten ur ett övergripande perspektiv och prioritera utifrån strategier och uppsatta mål. Tidigare chefserfarenhet är meriterande.
ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.
Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
CV- och annonsförsäljare undanbedes.
För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för enskild person enligt 9 § 1. Du hittar blankett för att beställa utdraget på www.polisen.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Einarsson
0470-436 42
Ann-Christin Karlsson
0470-79 68 56
Anna
0470-431 61
Kommunal Sydost
0470-415 04
Kristin Jeansson
0470-438 48
Johan Ragnarsson
0470-430 88
Kommunal Sydost
0470-415 04
Louise Loman
0470-79 66 78
Aida Basic
0470-432 07
Anna Lahger
0470-431 61