OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hemtjänst Alen
Trivs du med att leda, engagera och skapa delaktighet? Är du idérik och har ett helhetsperspektiv? Då kan rollen som enhetschef hos oss vara rätt för dig.
Dina arbetsuppgifter
Som enhetschef i hemtjänsten leder du medarbetare som i sitt dagliga arbete gör skillnad för människor i Söderhamns kommun.
Du har ansvar för verksamhet, arbetsmiljö, budget och personal. Som enhetschef ansvarar du för planering, ledning, uppföljning och utveckling av verksamheten. Verksamheten består av att utföra insatser enligt socialtjänstlagen och hälso- och sjukvården. Som enhetschef har du löpande kontakt med flera aktörer samt interna stödfunktioner. Andra delar i arbetet kan vara att handleda och coacha dina medarbetare.
Man ingår i en grupp med 9 enhetschefer.
Enhetschefen har mellan 25 - 30 medarbetare
Enhetschefen har ett nära administrativt stöd i form av en planerarfunktion.
Din profil
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom området socionom, beteendevetare, personalvetare. eller annan utbildning / erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av tidigare arbete som chef.
Vidare så behöver du ha körkort B och mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Vi söker dig som tar ansvar för din uppgift, är van att strukturera och driva dina processer vidare.
För att lyckas i rollen behöver du ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter
och du behöver snabbt kunna ändra ditt synsätt och förhållningssätt.
Du behöver ha god samarbetsförmåga och arbetar bra med andra människor.
Du är en person som uttrycker en positiv attityd till ditt arbete, verksamheten och/eller organisationen
Du handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policys och riktlinjer.
Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du skapar engagemang och delaktighet.
Du har en väl grundad förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar.
Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
På omvårdnadsförvaltningen är vi mer än 800 personer, som får söderhamnarnas vardag att fungera. Vi arbetar tillsammans för att äldre och människor med funktionshinder ska kunna behålla sin integritet och klara sig själva så länge som möjligt. Som medarbetare är du vår viktigaste resurs. Du finns närmast kunden. Du driver vår utveckling. Du är Söderhamn – varje dag. Välkommen med dina kunskaper och dina idéer!