OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Trafikenheten är en del av tekniska avdelningen på samhällsbyggnadskontoret som ansvarar för planering och utveckling av kommunens gator och allmänna ytor med fokus på trafiksäkerhet, tillgänglighet och en långsiktigt hållbar infrastruktur för alla trafikslag. Trafikenheten har även i uppdrag att administrera kommunens färdtjänst och riksfärdtjänst som en viktig del inom kollektivtrafiken. Vi söker nu en ny kollega!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en färdtjänsthandläggare för en tidsbegränsad anställning hos oss på trafikenheten. Vi är en mindre grupp på åtta personer som arbetar med olika typer av trafikfrågor. Välkommen till en grupp som präglas av ett gott och tätt samarbete!
I rollen som färdtjänsthandläggare kommer du att handlägga inkomna ansökningar gällande färdtjänst och riksfärdtjänst. Du ansvarar för ärendet från att det inkommer till färdigt beslut, vilket innebär kontakter med såväl sökande som deras anhöriga. I arbetet kommer du också att ha kontakt med allmänheten och med berörda verksamheter inom kommunen, exempelvis inom vård- och omsorgsförvaltningen. Visst utredningsarbete inom verksamhetsområdet kommer också att ingå i dina arbetsuppgifter.
Som färdtjänsthandläggare ingår du i ett nätverk för handläggare i Västra Götaland där du får möjlighet att hålla dig uppdaterad inom ditt kompetensområde och knyta värdefulla kontakter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Har du tidigare arbetat med handläggning och/eller myndighetsutövning ser vi det som meriterande.
För att lyckas i rollen som färdtjänsthandläggare ser vi även att du har:
- Förmåga att ta ansvar och självständigt planera ditt arbete och fatta egna beslut
- God förståelse för rollen som myndighetsperson samtidigt som du är serviceinriktad och tillmötesgående
- God samarbetsförmåga både internt i organisationen och utanför
- Förmåga att vara strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt
- Intresse för att delta i och driva utvecklingsarbete inom verksamhetsområdet
- God datorvana
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Partille kommun vill vara en hälsofrämjande arbetsplats och därför får du som medarbetare ta del av en rad förmåner såsom olika sorters fritids- och friskvårdsaktiviteter, flextid, friskvårdsbidrag, förmånscykel samt möjlighet att växla ditt semesterdagstillägg mot fler lediga dagar.