OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älskar du att se fastigheter rustas upp, lägga planer för hur saker och ting ska bli ännu bättre för våra hyresgäster och att arbeta tillsammans i team? Då är rollen som Fastighetsförvaltare något för dig!
Vi söker en vikarierande Fastighetsförvaltare till vårt kontor i Luleå. Vikariatet sträcker sig fr.o.m. 1 februari 2023t.o.m 31 december 2023.
Dina arbetsuppgifter
Som Fastighetsförvaltare ansvarar du för att bygga, leda och utveckla vårt team på plats. Som ledare är du en nyckelperson för att sätta en verksamhet och kultur som stärker vårt varumärke och ger våra hyresgäster en upplevelse av oss som en god hyresvärd.
Du ansvarar för upprätta budget och följa upp ekonomi och driftnetto inom det berörda förvaltningsområdet, verksamhetsplanering, underhållsplanering samt säkerställer att myndighetskrav är uppfyllda. Du kommer att ha kontakt med samarbetspartners och myndigheter. En viktig del i ditt arbete är att aktivt arbeta med uppföljning av kundnöjdhetsindex. För att sammanfatta, hos oss är rollen som Fastighetsförvaltare mycket bred och omväxlande!
Vilka är dina nya kollegor?
Du kommer att bli en del av förvaltningen i Luleå som består av olika funktioner. Här finns massor av erfarenhet och tillsammans hjälps vi åt med våra dagliga utmaningar. Heimstaden har idag cirka 1300 lägenheter i Luleå och ett av våra mål är att ha så nöjda hyresgäster som möjligt.
Vem är du?
Du har minst ett par års erfarenhet från förvaltning och har ett intresse av både människa och teknik. Du får gärna ha en högskoleutbildninginom förvaltning eller relevant yrkeserfarenhet med påbyggnadsutbildning inom fastighetsförvaltning. Kunskap inom fastighetsekonomi och hyresjuridik är meriterande. Som person trivs du när du har mycket kontakter och relationer och du har en mycket god förmåga och hantera människor i olika situationer. Hos oss är det viktigt att du sätter Laget framför Jaget. Du är tydlig, håller vad du lovar, är trygg i vem du är och håller dig lugn även i stressade situationer. Arbetstempot är tidvis högt, vilket innebär att du behöver vara duktig både på att prioritera och att omprioritera utifrån behov och situation. Då vi går mot en alltmer digital värld är det viktigt att du har god datorvana och tycker att det är intressant med nya system och lösningar. Du behöver kunna uttrycka dig bra på svenska och engelska. För att kunna ta dig runt till våra olika fastigheter krävs även B-körkort. Då rollen innefattar personalansvar, är tidigare erfarenhet av arbetsledning meriterande.
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/
Ansökan
CV och personligt brev välkomnas senast den 30/9. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Sahlberg