OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi tror på att göra skillnad.
Tillsammans skapar vi framgångsrika förskolor
För oss står barnens utveckling i centrum och den viktigaste anledningen att vi går till jobbet. Som medarbetare på ULNA Förskolor har du frihet att påverka, möjlighet att bidra till ett delaktigt ansvarstagande och vara en del av vår starka sammanhållning som skapar arbetsglädje och gör skillnad för en bättre framtid - varje dag. Vill du också göra skillnad tillsammans med oss?
En av vår kollega kommer att gå hem på gravidledighet fram till årsskiftet ev längre så vi söker en ny kollega till vårt lilla gäng.
Vi söker dig som är en målmedveten och medforskande pedagog som tillsammans med barnen utforskar, letar och lär. Du ska ha stor kunskap om att skapa och utveckla stimulerande undervisningsmiljöer tillsammans med barnen som utmanar barnen i deras lärande lek. Du ska vara kunnig inom SKA arbetet och vara trygg i ditt ledarskap. Du ska kunna driva SKA arbetet tillsammans med övriga kollegor.
Vi arbetar i storarbetslag och roterar för att alla barn ska ha rätt till alla våra kompetenser. Vi använder äventyrspedagogik som metod för att nå målen så har du intresse och kunskap inom äventyrspedagogik tycker vi absolut att du ska söka dig till vårt gäng.
Smultronets Förskola ligger centralt på Swedenborgs center med närhet både till skog och andra spännande omgivningar som vi besöker ofta för att barnen skall få utforska och möta sin närmiljö.
Våra pedagogiska lärmiljöer ute och inne förändrar vi utifrån vad barnen visar att de söker för kunskaper och utmaningar just nu, vi skapar rum i rummen för att barnen ska kunna samspela och mötas vid olika stationer i sin lärande lek. Vi har en stor och ljus ateljé inomhus som inbjuder till skapande och kreativt utforskande av och med olika material.
Vår gård är en plats som möjliggör samspelet mellan de små barnen, utmanar de större barnen motoriskt och här finns också en uteateljé och en scen för det lustfyllda lärandet i leken
VI FÖRVÄNTAR OSS ATT DU
- har visioner och viljan att vara med i och driva utvecklingsarbetet på förskolan
- är en medforskande pedagog som kan se barnens behov
- har lätt för att samarbeta, både med barn, personal och vårdnadshavare
- har ett gott bemötande och förhållningssätt gentemot alla på förskolan
- är lösningsfokuserad, flexibel och har en positiv inställning'
- har förmåga att organisera och strukturera för en kvalitativ undervisning i alla miljöer
- har goda kunskaper inom Systematiskt Kvalitetsarbete
VI LÄGGER SÄRSKILD VIKT VID
- personlig lämplighet
- att du ska komplettera befintlig personal
- att du har erfarenhet av mångkulturellt arbete
- att du har erfarenhet av TAKK, tecken som alternativ kommunikation
VI ERBJUDER DIG
- fyra kompetensutvecklingsdagar / år
- friskvårdsbidrag
- planering enskilt och i arbetslaget
- fritt kaffe & te i personalrummet
- arbetskläder
- subventionerade måltider
- kontinuerliga utbildningar i säkerhet, t.ex. brand, ergonomi samt HLR- & olycksfall för barn
ULNA AB driver i dagsläget 16 fristående förskolor i Sverige. Vår ambition är att varje barn skall få utvecklas utifrån sina egna förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid leken som verktyg för att främja barns lärande och utveckling. ULNA står för: En förskola för Utveckling, Lek, Närhet och Ansvar.
Kvalifikationer: Förskollärarutbildning
Arbetsplats/Placeringsort: Smultronets förskola i Trollhättan
Anställningsform: Vikariat med ev förlängning
Anställningens omfattning: 100%
Tillträde: 2022-08-08 till 2022-12-31 ev förlängning
Sista ansökningsdag: 2022-06-22. Löpande rekrytering, så vikariatet kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Fremias kollektivavtal tillämpas.
Varmt välkommen med din ansökan!
I rekryteringen använder vi oss av ett elektroniskt ansökningsformulär. Klicka på "ANSÖK" nedan.
Vi har valt vår rekryteringsväg och ber er respektera att vi inte använder oss av säljare av annons- & rekryteringstjänster.
Artiklar i detta ämnet
- Skolans ansvar för fostran
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel