OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.
För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!
ARBETSUPPGIFTER
Bolagsverket stärker upp med tre vikariat. Är du den vi söker?
Vi erbjuder ett ansvarsfullt arbete där du får vara med och bidra till att skapa goda förutsättningar för näringslivet.
Arbetet som handläggare är administrativt, där du tillsammans med dina kollegor handlägger ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Arbetet innebär att du dagligen har kundkontakt där kommunikationen sker både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning och fattar beslut i ärendet.
Exempel på arbetsuppgifter är:
• Kontrollera och registrera årsredovisningar för aktiebolag och andra företagsformer
• Skicka ut förseningsavgifter eller förelägganden
• Besvara kundförfrågningar via telefon och e-post
Även handläggning av andra ärendetyper inom enhetens uppdrag kan förekomma. Starten blir att du får en introduktionsutbildning av erfarna och stödjande kollegor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har slutfört dina gymnasiestudier inom relevant område. Du behöver ha aktuell erfarenhet av ärendehandläggning, dvs av arbete som inneburit beslutfattande. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom offentlig verksamhet. Vidare har vi som krav att du har aktuell erfarenhet av kundservicearbete både via telefon och mejl. Rollen kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift, dvs du kan uttrycka dig på ett enkelt och tydligt sätt.
Som person arbetar du strukturerat och tar stort ansvar för uppdragets genomförande och håller deadlines. Du är öppen för att lära nytt och har förmågan att anpassa dig till förändringar och ser vad som kan förbättras. Förmågan att behålla lugnet i mer pressade situationer är viktigt då du kommer att hantera flera uppgifter samtidigt. Du trivs med att samarbeta och har ett prestigelöst förhållningssätt. Ditt intresse och vilja att hjälpa andra är stor och du anstränger dig för att leverera lösningar till kund på ett professionellt och kundvänligt sätt. Du är lojal och handlar i enlighet med regelverk och känner dig bekväm med att fatta beslut.
Tänk på att du måste tydliggöra vilket/vilka vikariat som du söker genom att ange rätt ett eller flera av nedan referensnummer i din ansökan.
- Vikariat 1, tom 14 februari 2023 - Ref.nr. 74/22
- Vikariat 2 tom 26 maj 2023 - Ref.nr 75/22
- Vikariat 3 tom 30 september 2023 - Ref.nr 76/22
Ansök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!
ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.
Tänk på att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.
Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.
Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef omvärldsanalysenheten Monica Grahn
060-18 44 92
Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST
0771-670 670
Enhetschef Samverkansenheten Annika Follin
060-18 41 02
Stf avdelningschef/enhetschef Bo Lagerqvist
060-18 40 08
Enhetschef för digital tjänstedesign Aastrup Kristin
060-184662