OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Inom Styrning och stöd Gävle befinner du dig i händelsernas centrum. Våra knappt 300 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan sektorerna och ansvarar för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!
ARBETSUPPGIFTER
Bemanningsenheten arbetar framförallt med att tillsätta timvikarier och månadsanställda upp till sex månader utifrån Gävle kommuns verksamheters behov. HR-administratörens huvudsakliga arbetsuppgift är att matcha och boka vikarier till den arbetsplats som är mest lämplig. Du har en dialog med verksamhetens chefer samt administratörer och mycket telefonkontakt med vikarier. Arbetet utförs med ett professionellt bemötande och med en hög servicenivå i alla situationer. Bemanningsenheten har öppet 365 dagar per år vilket innebär schemalagd arbetstid och helgarbete.
KVALIFIKATIONER
Nu söker vi tre vikarierande HR-administratörer till Gävle Kommuns bemanningsenhet då en person går i pension och två på föräldraledighet.
För att vara aktuell för någon av tjänsterna behöver du ha en gymnasieexamen kompletterat med erfarenhet inom någon form av serviceorienterat yrke inom administration där du arbetat inom något IT-system. Är det IT-systemet TimeCare, Personec eller MS Office är detta meriterande. Det är också meriterande om du har erfarenhet av bemanning eller rekrytering alternativt om du har en högskoleutbildning motsvarande PA-programmet eller liknande.
Som person är du trygg, självgående och strukturerad. Du är en god kommunikatör som kan formulera dig och samspela med andra i tal och skrift oavsett mottagare. Du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt och har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse samtidigt som du har lätt för att samarbeta med dina kollegor. Då verksamheten är händelsestyrd och omväxlande förutsätter det att du har ett flexibelt förhållningssätt och själv kan prioritera. Vi lägger stor vikt vid att du har rätt personliga egenskaper.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Inom Gävle kommun finns ett beslut som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.