VIKARIERANDE HR BUSINESS PARTNER INR. KOMPETENSFÖRSÖRJNING TILL HEM

Arbetsbeskrivning

Junior eller senior inom HR? Välkommen till ett uppdrag där du förutom att arbeta som chefsstöd kommer fokusera på kompetensförsörjning och rekrytering. Därutöver anpassas tjänsten efter din kompetens och intresse!

HR-avdelningen består av HR Chef, två HR Business Partner och en löneadministratör. En av våra eminenta HR Business Partners ska vara föräldraledig och under 12 månader ersätter vi med en ny kollega.

ARBETSUPPGIFTER

HR-avdelningens uppdrag är att vara ett operativt och strategiskt HR-stöd till verksamhet och chefer. Vår uppgiftsfördelning internt sker utifrån kompetens, intresse och verksamhetens behov vilket gör att vi har ett varierat och utvecklande uppdrag.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:


• Samordna och genomföra rekrytering
• Samordna utbildning och introduktion för nyanställda
• Chefsstöd lag och avtal samt fackliga förhandlingar
• Chefsstöd rehabilitering
• HR-administration (exempel anställningsavtal, löneunderlag, utbildningar och delegationer)

DIN PROFIL

För att trivas i rollen behöver du kunna ta ett stort ansvar för att leda och samordna processer, vara bekväm med att fråga när du inte förstår och kunna balansera rollen som arbetsgivarrepresentant med att samtidigt utmana gamla sanningar. Du har ett stort intresse för kompetensförsörjning och rekrytering samt vill vara med och såväl utveckla som utvecklas inom HR. Vi är varandras arbetsmiljö så lite tramshumor gör ingen skada.

Krav för rollen:


• Högskoleexamen inom personal/-arbetsvetenskap eller likvärdigt
• Minst fyra till fem års arbetslivserfarenhet varav något år inom HR
• Digital mognad och intresse för effektiva IT-lösningar
• Hög integritet, självledarskap och god samarbetsförmåga

Meriterande för rollen:


• Erfarenhet av fackliga förhandlingar
• Kunskap i Sobona BÖK Energiavtal

Vi har avsatt tid för intervju: 17 och 18 oktober (förboka redan nu)

Vi är måna om våra anställda och utöver friskvårdsbidrag erbjuder vi bland annat rabatter på ett urval av träningsanläggningar, arbetstidsförkortning enligt kollektivavtal, elbilsladdning och möjlighet att beställa lunch till arbetsplatsen.

Du kommer att sitta i våra moderna och fräscha lokaler på Flygstaden och omfattas av såväl förtroendeflextid som möjlighet att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan.

 

Som det största energi- och avfallsbolaget i regionen bidrar vi med samtliga delar till ett fungerande och hållbart samhälle. Vi levererar el till din kaffebryggare 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året och tar hand om den efter att den bryggt sin sista kopp. Våra anställda är vardagshjältar, är du?

 

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Halmstads Energi och Miljö AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2022
  • Ansök senast: 12 oktober 2022

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

20 december 2024