OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Biltema Logistics är ett logistikföretag med cirka 550 medarbetare vars huvudsakliga uppgift är att lagerhålla och förse Biltemas varuhus med varor. Vi skickar gods till alla Biltemas varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Biltema Logistics har sedan 2007 haft en kraftig tillväxt vilket har gjort bolaget till en av Hallands största arbetsgivare. Till 2023 står två nya lagerenheter färdigbyggda och redo för att driftsättas. Vår verksamhet består sammantaget av fem lagerenheter i Halmstad och en lagerenhet i Falkenberg.
Om rollen
Din övergripande uppgift som HR-chef är att driva frågor inom Biltema Logistics HR processer. Det handlar bland annat om kompetensutveckling, arbetsrätt, arbetsmiljö, rekrytering och lönebildning, men också att säkerställa att verksamheten arbetar enligt de HR processer som är överenskomna. Andra prioriterade områden som ligger i ditt uppdrag är till exempel kultur och värdegrund, talent management och ledarskap. Uppdraget omfattar arbete på såväl strategisk som operativ nivå. Du är även genom HR rollen en av bolagets yttersta ambassadörer vilket innebär att du delar Biltema Logistics värderingar Enkelhet, Flexibilitet, Sparsamhet, Handlingskraft och Ordning & Reda. För att lyckas i rollen kommer du tillsammans med dina medarbetare bestående av två HRBP, en lönechef samt en arbetsmiljösamordnare behöva säkerställa att HR arbetet har ett affärsorienterat fokus och alltid är av relevans för verksamheten.
Centrala ansvarsområden för tjänsten är att utveckla HR arbetet med fokus på de övergripande målen och bibehålla goda relationer med ledare och medarbetare i organisationen. Ditt kontor är placerat i Halmstad på vårt nybyggda lager 6 och du kommer att rapportera till Biltema Logistics VD/bolagsstyrelse. Som HR-chef ingår du också i bolagets ledningsgrupp varför du även förväntas leverera på andra områden än just HR. Du ska ta ansvar för att driva utvecklingen på en strategisk nivå tvärs verksamheten och därmed initiera och stödja aktiviteter för bland annat tillväxt och lönsamhet.
Vad vi erbjuder dig
Du får en möjlighet att verka i ett värderingsstyrt bolag som är under kraftig tillväxt och utveckling. Vi erbjuder ett utvecklande och spännande arbete i ett bolag med en stabil ägarstruktur. Verksamheten kännetecknas av en stark företagskultur med anor och historia samt ett tryggt och väletablerat varumärke.
Om dig
Vi söker dig med relevant utbildning inom området och med erfarenhet av HR-arbete samt gärna inom lager, logistik eller tillverkande industri. Du har erfarenhet som ledare, eller goda ledaregenskaper och du trivs med att arbeta både strategiskt och operativt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och som ledare på Biltema Logistics behöver du vara empatisk, prestigelös, engagerad och affärsdriven samtidigt som du är en trygg ledare. Medarbetarna är verksamhetens främsta tillgång och du strävar alltid efter att arbetsplatsen ska präglas av laganda, gemenskap och goda utvecklingsmöjligheter. Din kommunikationsförmåga och ditt ledarskap är tydligt, närvarande och inkluderande. På Biltema Logistics vet vi att ledarskapet gör skillnad.
Om anställningen
Anställningen är ett föräldraledighetsvikariat med start enligt överenskommelse, dock senast 2023-06-19 till och med 2024-01-31 på heltid.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2023-03-31 men vi kommer att tillämpa löpande urval och tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Robin Redlund, HR-chef, robin.redlund@biltema.com