OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bliwa skiljer sig från många andra försäkringsbolag. Vi är specialiserade på personförsäkringar – vi betalar ut pengar vid olyckor, sjukdom, arbetslöshet och dödsfall. Vi jobbar alltså inte med saker, utan med människor. Och det präglar oss som företag. Vi vill skapa försäkringar som gör skillnad – som bidrar till ett tryggare samhälle.
För att vara det stöd våra kunder förtjänar behöver vi nyfikna, ansvarstagande och målmedvetna medarbetare. Talanger som kan hjälpa oss att tänka nytt och utmana vårt ”så här har vi alltid gjort”. Samtidigt präglas allt vi gör av samarbete, så för att fungera hos oss behöver du vara en schysst kollega.
Tillväxt och utveckling ställer nya krav på oss som organisation. Men vi är måna om att bevara det mindre företagets anda, med chefer som är närvarande och lyhörda för olika behov och dagar präglade av värme och omtanke. När arbetsdagen är slut ska du ha ork och lust att leva ditt liv.
Om tjänsten
Som HR-Generalist på Bliwa kommer du vara en del av den affärsstödjande funktionen HR & Hållbarhet som består av totalt fem personer inom HR, lön och kontorsservice. Rollen som HR-generalist innebär att du ger ett verksamhetsnära och konsultativt stöd till chefer och arbetar med att driva och utveckla HR-processer.
Du arbetar väldigt brett inom hela HR-området och stödjer chefer med rekrytering, facklig samverkan, arbetsrätt, arbetsmiljö, lönerevision, utbildning, on- och offboarding, medarbetarundersökningar, rehabilitering och med att utveckla medarbetarskap och ledarskap i riktning mot Bliwas vision.
I rollen har du ett ansvar över ett antal HR-system och att stötta chefer i användningen av dem. Vidare säkerställer du att vi följer GDPR utifrån ansvarsområdet. Du deltar och driver utvecklings- och förbättringsarbete i verksamheten utifrån ett HR-perspektiv. Du har även ett eget ansvar att hålla dig á jour när det gäller förändringar inom arbetsmiljöfrågor och arbetsrättsliga frågor samt ett ansvar att ständigt hålla sig uppdaterad om vad som händer inom omvärlden och HR-området. Då HR & Hållbarhet är ett litet team får du arbeta varierat och brett inom HR-området men även vara beredd på att hugga i där det behövs.
I rollen ingår även att vara kontaktperson för samarbetspartners, myndigheter, företagshälsovård och leverantörer.
Om dig
I din roll har du lätt att bygga relationer och skapa förtroende. Du är bra på att skapa struktur, arbeta i system och hantera administration. Vi tror att du är självgående och drivande och du ser det som en självklarhet att alltid ha som målsättning att leverera enligt plan. För att trivas i rollen tror vi att du uppskattar ett varierande arbete med många bollar i luften.
Som person har du hög integritet och värnar även om andras. Du är social och serviceinriktad vilket visar sig i din förmåga att skapa bra och hållbara relationer med chefer och medarbetare. Vidare ser vi att du är prestigelös och hjälpsam och trivs att arbeta i team.
Krav för rollen:
• Akademisk examen inom personalområdet
• 3–5 års erfarenhet från arbete inom HR området
• Erfarenhet av rekryteringsarbete
• God förmåga att uttrycka sig väl på svenska och engelska, både i tal och skrift
• God digital kunskap kring allt från Office-paketet till HR-system och digitala verktyg
• Projektledarerfarenhet
Meriterande:
• Erfarenhet av digital utbildning och av LMS (Learning Management System)
• Erfarenhet av arbete med kompetensutveckling
• Erfarenhet av förändringsledning
• Erfarenhet från bolag i tillväxt
• Erfarenhet från försäkring eller bank
• Erfarenhet av Lean/Agilt arbetssätt
Ansökan
Tjänsten är ett föräldravikariat på ett år med start i slutet av juni. Tjänsten är på heltid och rapportering sker till Bliwas HR-chef.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan senast 2021-05-02.
Om du har några frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Viveka Eckemo på viveka.eckemo@bliwa.se