OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.
Vår kollega är föräldraledig och därför finns det nu en spännande möjlighet för dig som vill arbeta med HR i en kommun med stark tillväxt! Har du arbetat brett med HR-frågor och har erfarenhet av kvalificerat HR-stöd till chefer? Missa då inte chansen att bli en del av vårt härliga team fram till juni 2025! Du söker tjänsten enkelt, med CV och utan personligt brev, senast den 12 september.
Vi väntar på att välkomna dig till ett positivt och prestigelöst team som jobbar med HR, lön och bemanning. Avdelningen leds av HR-chefen och tillsammans driver och utvecklar vi Österåkers kommuns strategiska arbete inom HR-området. Vi arbetar verksamhetsnära och strategiskt med önskan om att alla medarbetare i organisationen ska se fram emot att gå till jobbet.
Om du tar chansen och söka till oss kommer du mötas av en avdelning som brinner för att utvecklas, för att lyckas arbetar vi enligt receptet att vara nyfikna, våga tänka nytt, dela med oss av kunskap och idéer samt ha god struktur i vårt arbete.
När du inte arbetar på distans hittar du ditt nya skrivbord i kommunhuset som ligger centralt i Åkersberga. Hit tar du dig enkelt kommunalt med Roslagsbanan (hållplats Åkersberga) eller med bil om du gillar att köra mot trafiken.
Ditt nya jobb
Som vikarierande HR-partner kommer du att ha en central roll inom organisationen. Du kommer främst arbeta med att stötta våra härliga chefer inom frågor som spänner sig över hela HR-området. Vidare kommer du stötta dina kollegor på avdelningen att skapa och implementera HR-strategier och på det sätett vara med och forma arbetsmiljön för alla våra fantastiska medarbetare i kommunen.
Dina arbetsdagar präglas av spännande frågeställningar och utvecklingsarbete. Nästan varje vecka kommer du, din chef eller dina kollegor med nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre. Tillsammans med dina kollegor driver du olika processer och utvecklar HR-avdelningens arbete för att nå nya nivåer.
I rollen ingår även att uppdatera organisationen med den senaste informationen genom olika format som exempelvis texter till intranätet, nyheter till chefer, webinar och filmer.
Din profil
Du har:
• En HR-relaterad eftergymnasial examen, eller motsvarande
• Erfarenhet av brett HR-arbete samt att ge HR-stöd till verksamhetens chefer
• Lätt för att samverka med andra och skapa förtroende
• Förmåga att med din retorik och tydlighet få din omgivning att lyssna
• Förmåga att arbeta smidigt och effektivt i digitala system
Du är:
• Relationsskapande och prestigelös samt analytisk i ditt förhållningssätt
• Van att arbeta och guida chefer i flera olika digitala system
• Flexibel, engagerad och strukturerad!
Vi lägger absolut störst vikt vid ditt engagemang och din vilja att ta dig an uppdraget och bli en del av vårt team!
Anställningens omfattning
Heltid
Anställningsform
Vikariat till och med 30 juni 2025
Tillträde
Så snart som möjligt
Ansökningsförfarande
Du söker tjänsten enkelt, med CV utan personligt brev, senast den 12 september.
Som ett led i att öka träffsäkerheten och minimera påverkan av irrelevanta faktorer har vi valt att göra denna rekrytering utan att inhämta ditt personliga brev. Istället får du svara på några väl valda urvalsfrågor baserade på vår kravprofil. Personlighetstester kan komma att användas i urvalsprocessen.
Klicka på länken längst ned där det står "Ansök till tjänsten" för att komma vidare och låt oss veta varför just du passar denna tjänst! Vi tar inte emot ansökningar på något annat sätt.
Mer information
Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker
Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.
Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på vår webbplats.
KLICKA HÄR FÖR ATT ANSÖKA TILL TJÄNSTEN
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf Carlqvist, SSR
08-540
Daniela Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17