OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg befinner sig mitt i ett utvecklingssprång. Staden växer kraftigt och arbetar för att bli en grön och nära storstad. Utmaningarna är många och komplexa. Staden ska leverera välfärdstjänster till en växande befolkning samtidigt som det sker betydande utveckling inom stadsutveckling och infrastruktur. Staden har också ett starkt fokus på arbetet med social hållbarhet för att skapa jämlika livsvillkor för göteborgarna. Ambitionen är att göra Göteborg till en föregångsstad, en stad som tillhör alla. En livlig, tolerant och välmående stad. En hållbar stad öppen för världen.
I Göteborgs stad finns idag 54 äldreboende i kommunal regi, 340 korttidsplatser och 30 öppna träffpunkter för seniorer. Cirka 8400 personer är beviljad hemtjänst och omkring 15 000 personer får kommunal hälso- och sjukvård varje år. Den nya förvaltningen för äldre samt vård och omsorg kommer bestå av över 8000 medarbetare som gemensamt driver den verksamheten varje dag. Vi kommer ha ett stort fokus på att utveckla kultur, förhållningssätt samt styrning- och ledning för att skapa bästa förutsättningar för kärnverksamheten. Vi söker dig som brinner för utmaningen att bygga upp en nyskapande och modern organisation.
ARBETSUPPGIFTER
Bemanningsenheten för Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen i Centrum söker en ansvarsfull, driven och engagerad HR-specialist för vikariat fram till 31/8 2021.
Bemanningsenheten Centrum (tidigare SDF Majorna-Linné, Centrum och Örgryte-Härlanda) startade upp efter årsskiftet och är en viktig del av Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningens arbete. Bemanningsenhetens uppdrag är att rekrytera vikarier så att förvaltningens välfärdsutförande fungerar när ordinarie personal är frånvarande. I enheten blir du en av tio medarbetare som ombesörjer hanteringen av vikarier och personalfrågor kring dessa. Du blir en del av ett positivt arbetslag där enheten består av enhetschef, ett rekryteringsstöd, sex bemanningsadministratörer och två huvudadministratörer.
Som HR-specialist i Bemanningsenheten har du möjlighet att påverka och göra skillnad genom att tillsätta kompetent personal till de verksamheter vi stöttar med vikarieförsörjning.
I dina arbetsuppgifter ingår att:
- Stämma av verksamhetens behov för att kvalitetssäkra vår bemanningsprocess.
- Publicera annonser samt läsa ansökningar/CV och göra urval.
- Löpande intervjua lämpliga kandidater.
- Säkerställa referenstagning, intyg, betyg etc.
- Uppföljning av prestation, LAS, utbildning etc.
- Informera (möten med vikarier, mässor etc.)
- Administrera (registrera, arkivera etc.).
Din arbetstid är förlagd till dagtid, måndag till fredag. Flextid tillämpas.
Vi önskar att du som söker har möjlighet att börja arbeta omgående.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen inom personalvetarprogrammet eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering vilket innebär att du självständigt ansvarar för hela rekryteringsprocessen och är van vid att driva många parallella rekryteringsprocesser samtidigt. Du har mycket god datorvana då vi jobbar i flera olika IT-stöd.
Du har erfarenhet av - och goda kunskaper i arbete med LAS och svensk arbetsrätt, samt goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.
Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av bemanningsarbete och/eller erfarenhet inom äldreomsorgen.
Vi söker dig som har ett serviceinriktat förhållningssätt, en god samarbetsförmåga samt är van vid att arbeta självständigt. För tjänsten är det viktigt att du är handlingskraftig, flexibel och kommunikativ. Du bör även vara organiserad och systematisk i ditt sätt att arbeta