OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som drivs av förändringar och tycker att det är riktigt kul? Trivs du i en roll med många kontaktytor och högt arbetstempo samt har en förmåga att hitta kreativa lösningar i stort som smått tillsammans med andra? Då vill vi gärna veta mer om dig!
Just nu söker vi en härlig, positiv medarbetare för ett vikariat i vårt team inom Hyresadministration med placering på huvudkontoret i Malmö.
Vad innebär jobbet?
Som hyresadministratör ansvarar du, tillsammans med befintligt team av hyresadministratörer, för bland annat daglig inläsning av inkommande betalningar, avstämningar av kundreskontra och återbetalningar. Registrering och hantering av autogiroansökningar samt e-faktura ingår också i rollen samt administration av rapporter till vissa kommersiella hyresgäster, såväl internt som externt. I rollen har du kundkontakt via mail och telefon, du kommer även att ha ett nära samarbete med dina kollegor inom avdelningen, förvaltningen och ekonomiavdelningen. Du bistår även med övrigt förekommande administrativa uppgifter inom hyresadministration såsom exempelvis hyresavisering och hyreshöjning.
Tjänsten är ett vikariat från oktober/november 2021 – september 2022,med chans till förlängning.
Vem är du?
Vi ser gärna att du har minst gymnasieutbildning, helst med inriktning ekonomi/redovisning eller motsvarande och att du är van att arbeta i reskontrasystem. Erfarenhet av Vitec Hyra för fastighetsbranschen är starkt meriterande. Självklart har du så goda IT-kunskaper att Windows och Officepaketets program inte är några problem. Du behöver behärska svenska och engelska både muntligt och skriftligt, men då många av våra hyresgäster kommer från världens alla hörn, är det klart meriterande om du även behärskar andra språk.
Som person bör du vara strukturerad, noggrann, lyhörd och kundorienterad. Du får energi av ett högt arbetstempo och tycker om att lära dig nytt, är processdriven och van att arbeta mot deadlines. Vi ser gärna att du inspireras av teamarbete och sätter laget före jaget.
Heimstaden
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/
Ansökan
Personligt brev och CV välkomnas senast 2021-09-26.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Sahlberg