Vikarierande Hyresförhandlingskoordinator

Vikarierande Hyresförhandlingskoordinator

Arbetsbeskrivning

Vi är en av landets största privata hyresvärdar och vi är stolta över hur vi nått dit - tack vare våra medarbetare. Victoriahem tar hand om drygt 39 000 familjers hem i 31 kommuner, från Uppsala i norr till Trelleborg i söder. Vårt fokus är att långsiktigt äga, förvalta och rusta upp bostäder i miljonprogramsområden samtidigt som vi bygger fler bostäder.

Nu söker vi en vikarierande Hyresförhandlingskoordinator till vårt team. I rollen är det viktigt att du brinner för ordning och reda, samt att du har förmåga att prioritera. Du kommer att vara ett administrativt stöd i och kring hyresförhandlingsprocessen.

Om tjänsten

Arbetet som Hyresförhandlingskoordinator är det övergripande syftet att avlasta och stötta Hyresförhandlingschefen med administrativa uppgifter. Det här är en roll för dig som vill få en bred inblick i hyresförhandlingsarbetet och ha många kontaktytor i ditt arbete, både internt och externt.

Arbetsuppgifterna är bland annat att:

- Stötta hyresförhandlingschefen i det löpande arbetet
- Hantera formalia och administration avseende hyresförhandlingar
- Stötta förvaltningen i kalkylarbetet vad det gäller total lägenhetsrenovering och installationsavtal
- Genomföra hyresanalyser
- Omvärldsbevakning inom området
- Systemadministration och utvecklande av rapporteringen i Vitec
- Övriga administrativa uppgifter inom området


Din bakgrund

Vi söker dig som har YH Förvaltarutbildning eller motsvarande kunskap. Annan relevant utbildning inom fastighetsförvaltning är meriterande.

I övrigt har du:

- Erfarenhet inom förvaltning och hyresjuridik
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Kunskaper i IT-baserade affärssystem
- Goda kunskaper i svenska språket, såväl i tal som skrift (Kunskaper i andra språk är meriterande)


Körkort klass B är ett krav.

Som person ser vi att du arbetar enligt en tydlig process, organiserar
och planerar ditt arbete väl och slutför det som påbörjats enligt deadline. Vidare löser du problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö. Du har lätt för att anpassa dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet.

Vi erbjuder dig

Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer att utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som bolag.

Övrig information

- Start: 1 September
- Omfattning: Vikariat på heltid från 1/9-2022 till 31/5-2023
- Placering: Stockholm/Mälardalen
- Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen


Ansökan

Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Hyresförhandlingschef Anette Autio på mail anette.autio@victoriahem.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Victoriahem
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 juli 2022
  • Ansök senast: 11 januari 2023

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024