Vikarierande inköpsassistent

Arbetsbeskrivning

Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tretton städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Dina arbetsuppgifter
Vi söker en vikarierande inköpsassistent till ett stimulerande arbete i ett ungt företag inom industri. Ett företag i ständig utveckling och med fokus på nöjda kunder! Detta är en utvecklande tjänst i en internationell miljö med engagerade kollegor i stark gemenskap.

Som inköpsassistent kommer du att ha kontinuerlig kontakt med kundens inköpskontor i Asien och Europa. Du kommer att arbeta som en del av deras Supply Chain group och vara ett administrativt stöd till Supply Chain Manager och Logistics Manager. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av hantering av order- frakt och tulldokument; underhåll och handläggning av information i ERP-system; offert och bokningar; kontakt med speditörer och lager.

Rollen ställer krav på självständighet, noggrannhet och struktur. Du är organiserad och vet hur du ska prioritera i din egen arbetsplanering. Kontinuerlig kommunikation med leverantörer och kollegor är av stor betydelse. Vi ser därför att du är en lagspelare med hög social kompetens.


Din profil
Du har minst 1-2 års erfarenhet av inköp eller liknande administrativa uppgifter, behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du har även god vana av MS Officeprogram (Excel och Word). Meriterande är tidigare erfarenhet av liknande arbete inom inköp och eller administration, samt kännedom om affärssystemet Monitor.

Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. En roll som ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.

Vid frågor angående tjänsten, kontakta Annica Frey Morin 073 351 27 55 eller mail annica.frey-morin@clwork.se. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot att höra av dig! Sök tjänsten via www.clockworkpersonal.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Angelica Carlsson
0733512704
Jan Johansson

Anders Hultgren
0733512701
Jan Johansson
0733512702
Jan Johansson
0733-512702
Petter Myhlback

Petter Myhlback
0733-512703
Petter Myhlback

Angelica Carlsson

Helena Lundqvist Cabrera

Sammanfattning

Besöksadress

Stigaregatan 7, Falun
None

Postadress

Stigaregatan 7
Falun, 79160

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023