Vikarierande inköpskoordinator sökes till Danderyd (67372)

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Veterankraft är en jobbplattform för personer från 55 år och äldre. Som tjänste- och bemanningsföretag hyr vi ut 55-plussare till företag, föreningar och offentlig sektor. Med vår stora bank av 55-plussare med livserfarenhet och olika kompetenser täcker vi i stort sett allt inom tjänstesektorn, oavsett omfattning och innehåll.

Om oss

En Veteran inom Veterankraft AB har en viktig uppgift och egenskap: att vara centrum för positiv energi. Den positiva energin återspeglas i ett stort engagemang och ett professionellt uppträdande med en underliggande glädje och kamratskap. Det skall vara roligt att jobba för oss och det skall vara roligt att vara kund hos oss.

Om tjänsten

För kunds räkning söker vi en erfaren inköpskoordinator. Tjänsten är heltids vikariat på 9 månader, med start i början av januari. Placeringsort är Danderyd.

Dina arbetsuppgifter

Som inköpskoordinator har du ansvar för att beställa material, följa upp att ingångna leveranstider följs, kostnadskontroll, informera berörda parter om status kring förändringar vad det gäller företagets inköp. I rollen som inköpskoordinator bidrar man också aktivt till att genomföra ständiga förbättringar och effektivare lösningar inom bolaget inköpsprocess.
Du kommer även ha ett nära samarbete med vår tekniska beredning, externa leverantörer, samt övriga inom organisationen, där du som inköpskoordinator har en viktig del i utvecklingen av företagets inköpsfunktion.

Vem är du?

Vi söker dig som har minst gymnasieexamen samt är utbildad inom logistik, inköp eller administration. Vi ser gärna att du har liknande arbetserfarenhet, extra meriterande är om du tidigare har arbetat med tekniskt inköp samt logistikstyrning.
Som person har du god förmåga att arbeta strukturerat och kunna utföra flera arbetsuppgifter parallellt. Som inköpskoordinator kommer du ha mycket kontakter med både externa och interna leverantörer, varför det ställs stora krav på att man ska ha lätt för att kommunicera och upprätthålla goda kundkontakter. I den här rollen är det extra viktigt att du har god samarbetsförmåga och förmåga att hålla en hög servicenivå. Du är van dataanvändare, och kan arbeta med de mest förekommande PC-baserade stödsystemet, MS Office. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i SAP eller liknande MPS-system är detta meriterande. För övrigt behärskar du svenska och engelska i tal och skrift.

Ansökan

Låter detta intressant, välkommen in med din ansökan till oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Veterankraft AB DANDERYD
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 20 december 2016

Postadress

Stampgatan 22A
GÖTEBORG, 41101

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024