OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Veterankraft är en jobbplattform för personer från 55 år och äldre. Som tjänste- och bemanningsföretag hyr vi ut 55-plussare till företag, föreningar och offentlig sektor. Med vår stora bank av 55-plussare med livserfarenhet och olika kompetenser täcker vi i stort sett allt inom tjänstesektorn, oavsett omfattning och innehåll.
Om oss
En Veteran inom Veterankraft AB har en viktig uppgift och egenskap: att vara centrum för positiv energi. Den positiva energin återspeglas i ett stort engagemang och ett professionellt uppträdande med en underliggande glädje och kamratskap. Det skall vara roligt att jobba för oss och det skall vara roligt att vara kund hos oss.
Om tjänsten
För kunds räkning söker vi en erfaren inköpskoordinator. Tjänsten är heltids vikariat på 9 månader, med start i början av januari. Placeringsort är Danderyd.
Dina arbetsuppgifter
Som inköpskoordinator har du ansvar för att beställa material, följa upp att ingångna leveranstider följs, kostnadskontroll, informera berörda parter om status kring förändringar vad det gäller företagets inköp. I rollen som inköpskoordinator bidrar man också aktivt till att genomföra ständiga förbättringar och effektivare lösningar inom bolaget inköpsprocess.
Du kommer även ha ett nära samarbete med vår tekniska beredning, externa leverantörer, samt övriga inom organisationen, där du som inköpskoordinator har en viktig del i utvecklingen av företagets inköpsfunktion.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst gymnasieexamen samt är utbildad inom logistik, inköp eller administration. Vi ser gärna att du har liknande arbetserfarenhet, extra meriterande är om du tidigare har arbetat med tekniskt inköp samt logistikstyrning.
Som person har du god förmåga att arbeta strukturerat och kunna utföra flera arbetsuppgifter parallellt. Som inköpskoordinator kommer du ha mycket kontakter med både externa och interna leverantörer, varför det ställs stora krav på att man ska ha lätt för att kommunicera och upprätthålla goda kundkontakter. I den här rollen är det extra viktigt att du har god samarbetsförmåga och förmåga att hålla en hög servicenivå. Du är van dataanvändare, och kan arbeta med de mest förekommande PC-baserade stödsystemet, MS Office. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i SAP eller liknande MPS-system är detta meriterande. För övrigt behärskar du svenska och engelska i tal och skrift.
Ansökan
Låter detta intressant, välkommen in med din ansökan till oss.