OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är cirka 550 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.
För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!
ARBETSUPPGIFTER
En av våra kommunikatörer ska gå på föräldraledighet och därför behöver vi stärka upp vårt team med dig en driven kommunikatör som vill vara med och påverka och driva förändring. Kommunikationsenheten har fullt fokus på framtiden och håller därför på att bygga ett nytt och starkt team för att kunna möta verksamhetens och omvärldens krav.
I den här rollen kommer du till stor del arbeta med verksamt.se ett myndighetssamarbete mellan bland annat Skatteverket, Tillväxtverket, Bolagsverket och Arbetsförmedlingen. Ditt ansvar kommer att vara kontaktperson och samordnare i kommunikationsfrågor som rör verksamt.se. Vi håller även på att utveckla nya verksamt.se, där du också kommer att spela en viktig roll. Förutom verksamt.se, blir ett av dina uppdrag att agera kommunikationsstöd för HR-avdelningen när det kommer till rekrytering, kulturförändring och employer branding-arbete. Självklart är du en naturlig del av kommunikationsenhetens nyhetsredaktion där vi arbetar med Bolagsverkets interna och externa kommunikation.
Dina dagar kommer dessutom innehålla:
• Innehållsproduktion till våra interna, externa och sociala kanaler.
• Agera stöd i olika kommunikationsfrågor till organisationen.
• Producera och paketera rörlig kommunikation.
KVALIFIKATIONER
För att du ska lyckas och trivas i den här rollen behöver du vara en person med driv och energi som tar egna initiativ och vill vara med och påverka enhetens framtid. Självklart är du en mycket god skribent, men du är även duktig på att bygga relationer med andra, både på, men även utanför Bolagsverket. Det är viktigt att du tycker om variationen av arbetsuppgifter på en kommunikationsenhet samtidigt som du är trygg och gillar att prioritera och driva ditt eget arbete.
Förutom det är det viktigt att du:
• Har en akademisk utbildning inom kommunikation, journalistik, media eller motsvarande.
• Är en mycket god skribent.
• Har goda kunskaper om sociala medier och digital kommunikation.
• Är van vid att producera och redigera enklare filmer, exempelvis med mobilen.
• Är van användare av sociala medier i ett yrkesmässigt sammanhang.
• Har erfarenhet av och kunskap om ett eller flera publiceringsverktyg.
• Har god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i tal och skrift.
Så, vill du vara med och bygga en ny framtid tillsammans med oss? Sök nu!
ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.
Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.
Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef omvärldsanalysenheten Monica Grahn
060-18 44 92
Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST
0771-670 670
Enhetschef Samverkansenheten Annika Follin
060-18 41 02
Stf avdelningschef/enhetschef Bo Lagerqvist
060-18 40 08
Enhetschef för digital tjänstedesign Aastrup Kristin
060-184662