Vikarierande kommunikatör

Vikarierande kommunikatör

Arbetsbeskrivning

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare!

Som kommunikatör arbetar du inom kanslienheten som är en av fyra enheter på staben. Staben har till stor del styrande och stödjande administrativa uppgifter inom avdelningsgemensamma områden, men även ett antal specialistområden som avdelningen hanterar ur ett kommunövergripande perspektiv.

ARBETSUPPGIFTER
Som kommunikatör arbetar du både strategiskt och operativt och har en viktig roll i kommunens vardag och i dess utvecklingsarbete. Med medborgarnas behov i fokus arbetar du för att stötta verksamheterna med dialogen och mötet med kommuninvånarna, och du arbetar även för att stärka den interna kommunikationen. Du är webbansvarig för kommunens externa webbplatser och intranätet, vilket innebär kontakt med systemleverantören och publicering samt samordning av kommunens webbredaktörer på avdelningarna. Du är även ansvarig för planering och publicering på sociala medier. Du är redaktör för vår kommuntidning Nära som görs en gång per år (på våren) och kommer vara inblandad i kommunens digitaliseringsarbete. Du ingår också i krisledningsgruppen som aktiveras vid en kris. Genom din kunskap och erfarenhet kan du bidra till att utveckla verksamheterna internt, skapa samhörighet och vi-känsla.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning i media- och kommunikationsvetenskap alternativt marknadsföring eller motsvarande eftergymnasiala studier. Vi tror att du har minst ett par års erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikations- eller marknadsföringsarbete. Vidare är du en skicklig skribent som är van att skriva för olika målgrupper. För rollen krävs att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Det är ett krav att du har grundkunskaper i Adobe InDesign och Photoshop och det ses som mycket meriterande om du har kunskaper i Sitevision eller annat publiceringsverktyg. Erfarenhet av offentlig sektor är meriterande.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är van att arbeta självständigt och som trivs i en roll där du har flera olika kontaktytor. Vidare är du kommunikativ och har förmågan att snabbt skapa förtroende från chefer och medarbetare. Vi tror att du är en organiserad och strukturerad person som kan prioritera och har vana att arbeta mot deadlines. Du har förmågan att se helheten i ditt uppdrag samtidigt som du uppskattar uppgifter av varierande komplexitet. Du har möjligheter att forma ditt jobb utifrån det du är bra på och som du ser bidrar till att uppfylla kommunens mål. Arbetssättet är lösningsfokuserat och det är av största vikt att du kan hugga i där det behövs.

ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev och berätta lite om dig själv.
Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bräcke kommun, Staben
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2021
  • Ansök senast: 12 november 2021

Liknande jobb


Projektkommunikatör till RISE

Projektkommunikatör till RISE

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024