OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna?
Varmt välkommen till oss i Munkedals kommun!
Kommunstyrelsens förvaltnings uppgift är att stödja, ge service och se till att lagar och regler följs inom respektive expertområde, till våra kärnverksamheter i kommunen. Kommunstyrelsens förvaltning består av avdelningarna ekonomi, administration, HR och löneenheten.
Är du en mångsidig kommunikatör med webbfokus? Då är vi nyfikna på dig och vill gärna berätta om möjligheterna hos oss.
Vi söker en mångsidig kommunikatör till vår administrativa avdelning. I rollen som kommunikatör arbetar du i ett funktionsteam bestående av två kommunikatörer. Kommunikationsfunktionen ger stöd till kommunens förvaltningar genom ett brett spektrum av kommunikativa uppdrag. Din roll fokuserar på digitala kanaler som kommunens webbsida, intranät och sociala medier, men du kommer även behöva kunna planera och genomföra uppdrag kring trycksaker, fotografering och videoproduktion. I din roll kommer du att vara en del av kommunens krisorganisation.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom media- och kommunikationsområdet, eller annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av kommunikations- och marknadsföringsarbete, samt om du har arbetat med sociala medier, filmproduktion, textproduktion och layoutarbete.
Som skribent hittar du med lätthet kärnan i komplex information. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska och du har även känsla för att uttrycka dig med rätt ton och form beroende på målgrupp. Vi tror att du är en van användare av Adobe Creative Suite. Det är positivt om du tidigare arbetat i SiteVision.
Även om du arbetar självständigt så är många av arbetsuppgifterna utåtriktade och vi kommer att uppskatta din servicekänsla och goda förmåga att samarbeta. Du planerar och tar ansvar för att slutföra uppgifter du påbörjat. Nya uppkomna behov hanterar du med flexibilitet och du har förmåga att prioritera ditt arbete när så behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Några saker vi vill informera dig om
B-körkort är ett krav, då Munkedal är en landsbygdskommun med flera samhällen utanför kommunens centrum.
Vikariatet avser tiden 2024-11-18 t o m 2015-09-12.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökanden med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Vår kommun
Munkedals kommun ligger belägen mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till motor- och järnväg. Kommunen har ca 10 400 invånare och inom kommunens organisation arbetar cirka 1000 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter. Vi har ett välmående näringsliv med stor potential, föreningar inom varierade områden, ett stort utbud av aktiviteter och mycket mer. Allt detta tillsammans med vår organisation och alla våra invånare utgör det grunden för vad som gör vår kommun till det den är.
Tillsammans är vi Munkedals kommun!
Varmt välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig!
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sven Lundberg Kanslichef
013-206492
Britt-Marie Sandström - Vision
013 20 78 51
Michael Werthén - SACO
013-20 68 24
Susanne Aman
013206252
Susanne Aman
013205262
Maria Sjöberg, gruppchef
013208938