OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunikationsavd Karolinska Universitetssjukhuset
Sjukvård
Kommunikationsavdelningen vid Karolinska Universitetssjukhuset ansvarar för övergripande strategiska och operativa kommunikationsfrågor och arbetar med både intern och extern kommunikation samt media. Kommunikationsavdelningen består av cirka 20 medarbetare.
Sjukhuset är inne i en mycket spännande och intensiv period med stora förändringsprojekt, bland annat inflytten i vår nya sjukhusbyggnad i Solna samt införande av ny verksamhetsmodell på hela sjukhuset.
För ett föräldravikariat på ett år söker vi nu en driven kommunikatör med bred erfarenhet från internt och externt operativt och strategiskt kommunikationsarbete. Du kommer att ha täta kontakter med sjukhusets olika verksamheter och delta i olika interna och externa projekt där du är ett kommunikativt stöd.
Du ingår i Kommunikationsavdelningen och på daglig basis kommer du att arbeta nära övriga kollegor på avdelningen. Du rapporterar till chefen för internkommunikation.
Arbetsuppgifter:
Du ska kunna driva olika typer av kommunikationsprojekt inklusive analys, planering, rådgivning, genomförande och uppföljning. Arbetet är både strategiskt och operativt, vilket betyder att du ska ha förmåga att kunna avgöra vilken insats som är lämpligast, samt vid vilket tillfälle och i vilken kanal den bäst förmedlas samt sköta själva genomförandet.
I tjänsten ingår också viss jourverksamhet för sjukhusets presstjänst som leds av sjukhusets presschef.
Kvalifikationer:
Du behöver ha en bred kommunikatörserfarenhet från såväl att vara ett kommunikationsstöd till ledningsgrupper inom en organisation, till att kunna skriva texter och bidra i redaktionellt arbete. Du ska ha erfarenhet av att leda kommunikationsprojekt och bidra till centrala strategiska projekt med din kommunikationskompetens.
Du ska kunna analysera, planera, genomföra samt utvärdera kommunikationsinsatser. Du tycker att den operativa delen av kommunikationsarbete är lika rolig som den strategiska.
Du ska ha lämplig utbildning från högskola/universitet inom medie- och kommunikationsvetenskap.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Det är en fördel om du har erfarenhet från arbete i en större organisation.
Personliga egenskaper:
Då arbetet innebär många kontakter både internt och externt, söker vi en person som är lyhörd och har en god förmåga att interagera med andra. Vi ser det som positivt att du är kundorienterad.
Du bör vara driven, initiativrik och tycka om att arbeta självständigt, samtidigt som du är en lagspelare som ser nyttan i att alla bidrar med olika erfarenheter.
Du har ett analytiskt förhållningssätt, är prestigelös, flexibel och ser utmaningen i att förutsättningar kan förändras.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Din ansökan bör innehålla <b>CV och personligt brev.</b> Söker du en tjänst med skyddad yrkestitel ska din ansökan dessutom innehålla <b>legitimationsbevis</b> och i förekommande fall bevis om <b>specialistkompetens.</b>
<i>Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.</i>