Vikarierande kommunikatörer

Vikarierande kommunikatörer

Arbetsbeskrivning

Ett ansvarsfullt, utvecklande och viktigt arbete i det Småländska Höglandets minsta kommun.
Vill du ha en spännande tjänst där din nyfikenhet och driv blir din största tillgång? Med anledning av föräldraledigheter söker Aneby kommun två vikarier till kommunikationsverksamheten.
I ditt arbete kommer du att ha en betydande roll där du får bidra med din kompetens och arbeta tillsammans med andra i olika funktioner för att utveckla kommunen ännu mer. Vi erbjuder dig ett arbete i en liten organisation, där du får möjligheten att utvecklas och utmanas i din roll som kommunikatör. Aneby kommun är en arbetsplats där sammanhållning och samarbete är viktigt, och vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar.
Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: http://www.aneby.se/jobbahososs


ARBETSUPPGIFTER
Kommunikationsverksamheten ingår i kommunserviceavdelningen och har ett övergripande ansvar för att skapa förutsättningar för intern och extern kommunikation. Som kommunikatör kommer du fungera som ett centralt stöd för kommunens övriga verksamheter och har mycket kontakt med chefer, medarbetare och förtroendevalda. Här får du arbeta med hela kommunikationsprocessen, med alltifrån operativa till strategiska uppgifter.
Några av dina ansvarsområden ligger i att förvalta och utveckla kommunens externwebb och intranät, e-tjänster, arbeta med tillgänglighetsanpassning, ta fram informations- och tryckmaterial, kriskommunikation samt hantering av vår närvaro i sociala medier. Vi vill gärna se kommunikatören som en naturlig del i vårt interna förändringsarbete då framtagandet av och arbetet med kommunikationsplaner är av stor vikt för förändringarnas framgång. Andra arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är fotografering och bildhantering samt enklare filmproduktion.

Vid frånvaro hos ordinarie personal kan det bli aktuellt att täcka upp bemanningen i reception och växel.

Avdelningen har ett pågående och långsiktigt utvecklingsarbete där vi strävar mot effektivisering, digitalisering och nya lösningar. Vi ser gärna att du bidrar till utvecklingsarbetet och vågar tänka nytt!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill vara med och driva Aneby kommuns kommunikationsverksamhet framåt. Eftersom vi är en stödfunktion är det viktigt att du är lyhörd, lösningsinriktad och flexibel, samtidigt som du har en förmåga att vägleda och prioritera när det behövs. I ditt arbete kommer du att ha kontakt med olika samarbetspartners och det är därför viktigt att du har en förmåga att skapa goda relationer. Som person är du kommunikativ och engagerad.

• Du har förmåga att leda dig själv i ditt dagliga arbete på ett strukturerat sätt, kan hantera flera processer samtidigt och få saker gjorda.
• Du har förmåga att kunna organisera, prioritera och strukturera arbetsuppgifterna på ett enkelt och effektivt sätt.
• Du är van vid att använda digitala verktyg och har ett stort intresse för de möjligheter som ges med digitaliserad teknik.
• Du gillar och har lätt för att samarbeta med andra människor men är också van vid att arbeta självständigt.
• Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav
• Högskoleutbildning med inriktning mot media och kommunikation, eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Utvecklad kommunikativ förmåga. Du har vana av och är duktig på att formulera dig väl i tal och skrift och anpassar innehållet till kanal och målgrupp.
• Förmåga att skapa nyhets- och informationstexter, både till print, webb och press
• Kunskaper i modern medieteknik och webbpublicering
• Goda kunskaper om sociala medier
• Mycket god datorvana
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Du har som lägst grundläggande kunskaper i Photoshop, In Design och Acrobat
• Mycket goda kunskaper i svenska språket
• Goda kunskaper i engelska

Meriterande
• Erfarenhet av att ha arbetat med kommunikation
• Kunskaper i webbutveckling
• Kunskaper om lagstiftning inom området, till exempel GDPR, tillgänglighetdirektiv, förvaltningslagstiftning och lagstiftning inom offentlighet och sekretess.
• Erfarenhet av att arbeta med klarspråk och tillgänglighet
• Erfarenhet av att ha arbetat i Site vision
• Erfarenhet av att använda statistikverktyg
• Kunskaper om informationssäkerhet och kriskommunikation
• Erfarenhet av att arbeta med rörliga medier
• Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation, gärna i kommunal sektor.

Du bör ha B-körkort.

ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Marianne Gustafsson
0380-46217
Arbetsledare kök Kalle Tegenfeldt
0380-46316
Kommunikationschef Torbjörn Sundbrandt
0380-46218
Upphandlingschef Johanna Evegren
0380 46 300
HR Controller Erik Havemose
0380-46 100
Avdelningschef Kommunstödsavdelningen Marianne Cederqvist
0380-46273
HR Controller Erik Havemose
0380 46 214
Avdelningschef Kommunserviceavdelningen Marianne Cederqvist
0380-46273
Chef Kostenheten Kalle Tegenfeldt
0380-46316
Avdelningschef kommunserviceavdelningen KSA Marianne Cederqvist
0380-462 73

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 48 Aneby
None

Postadress

Storgatan 48
Aneby, 57822

Liknande jobb


Projektkommunikatör till RISE

Projektkommunikatör till RISE

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024

Kommunikatör

Kommunikatör

22 november 2024