OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Kommuninformatör till kontaktcenter
VÅR VERKSAMHET
Kontaktcenter är en ingång för kommuninvånaren, besökaren och företagaren som har frågor, förslag eller synpunkter till Norrköpings kommun. Vi tar emot besök, svarar i telefon, mejl och arbetar i våra digitala plattformar. Vi besvarar de enklare frågorna och hjälper personer att komma i kontakt med rätt kompetens inom organisationen om vi inte har svaret.
Vi eftersträvar att alla som kontaktar Norrköpings kommun ska få god service och det bästa bemötandet. Vi är välkomnande, enkla och korrekta i vår information. Allt för att Norrköping ska vara en attraktiv plats att besöka, bo och verka i.
ARBETSBESKRIVNING
Som kommuninformatör får du möjlighet att ge ett första intryck och avtryck av Norrköpings kommun. Du ser det som en självklarhet att serva och ge bästa möjliga lösningar.
Du besvarar frågor och hanterar synpunkter via telefon, mejl, besök och digitala plattformar. Det är en variationsrik roll där du får anpassa din kommunikation både efter person och efter tillfälle.
Du är en driven administratör och du dokumenterar löpande i de system kontaktcenter tillhandahåller för att ge korrekta svar.
I dina arbetsuppgifter ingår att:
• Svara på frågor och guida inom Norrköpings kommun i telefon, besök, mejl och digitala plattformar.
• Söka, arbeta och dokumentera i de system som kontaktcenter tillhandahåller för att effektivt ge korrekta svar
• Arbeta aktivt för att bidra med utvecklingsförslag till organisationen.
DIN PROFIL
Vill du vara med och ge en upplevelse utöver det vanliga? Är du flexibel och kan snabbt anpassa dig till nya omständigheter?
Vi ser att du arbetar lösningsorienterat och strukturerat och hittar alltid de bästa tänkbara lösningarna på problem. Din välutvecklade förmåga att kommunicera och skapa förtroende med både kommuninvånare och kollegor gör att det är enkelt att samarbeta med dig.
Du får gärna vara intresserad av samhällsfrågor och har en förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar.
Du har erfarenhet av arbete i någon form av kundtjänst/kundservice och du tycker det är lätt att hantera digitala plattformar och söka information i olika system.
Den dagliga kontakten internt inom kommunen innebär att du behöver behärska både det svenska och engelska språket i tal och skrift och att du förstår vikten av god samverkan för att nå resultat.
Du har en avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg och det är meriterande om du har en akademisk utbildning inom HR, kommunikation, service eller annan inriktining som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Våra öppettider är måndag-fredag 7.45-17, tiderna kan komma att utökas till kvällar och helger. Vi ser det som en merit om du behärskar somaliska eller arbabiska flytande i tal och skrift.
MER INFORMATION OCH ANSÖKAN
Tjänsterna är tre vikariat på heltid under ett år.
Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta gruppledare Hannes Abramsson 072-597 10 53.
Vi gör urval löpande men vi vill ha din ansökan senast den 4 september.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.