OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kommunsekreterare går på föräldraledigt och vi letar nu efter dig som kan driva arbetet framåt under frånvaron.
Hjo kommun har cirka 9 300 invånare och är en vacker trästad vid Vätterns strand. Här får du en arbetsplats i centrala Hjo med närhet till det mesta vår unika stadsmiljö och Vättern har att erbjuda. Kansliet, som du blir en del av, verkar för att tillsammans arbeta för ett socialt, ekonomiskt och hållbart Hjo. Vi arbetar i enlighet med vår vision ’I Hjo skapar vi framtiden tillsammans’ och värnar det goda mötet. Vi som arbetar på kansliet är nära knutna till den politiska beslutsprocessen och hos oss arbetar för närvarande 10 medarbetare, bland annat verksamhetsutvecklare och strategiska befattningar inom kommunikation, säkerhet och folkhälsa. Tillsammans fungerar kansliet som ett kvalificerat stöd till kommunens olika verksamheter.
ARBETSUPPGIFTER
Som kommunsekreterare arbetar du nära kanslisamordnaren och våra verksamhetsutvecklare. Tillsammans är ni navet i Hjo kommuns politiska beredning och ärendehantering. En stor del av arbetet innefattar att hantera inkommande post, diarieföra handlingar och tilldela handläggare samt stötta kansliets medarbetare i deras arbete. Utöver detta verkar du som sekreterare i utskott och kommunstyrelsen vilket innebär att bereda, samordna, skriva kallelse och protokollföra sammanträden och beslut. Du kommer att delta i utvecklingen av kommunens administrativa rutiner och användandet av vårt dokument- och ärendehanteringssystem Ciceron.
I tjänsten ingår också förvaltningsansvaret för kansliets verksamhetssystem.
Vikariatet är fördelat till 50 % under ca 1.5 år med möjlighet till heltidsarbete de tre till fyra första månaderna.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
- har adekvat utbildning inom offentlig förvaltning, juridik, statsvetenskap eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- har erfarenhet eller stort intresse av att arbeta i en politiskt styrd organisation samt förståelse för vad det innebär.
- är engagerad, lösningsfokuserad, flexibel, effektiv och noggrann. Du har ett professionellt förhållningssätt, är utvecklingsorienterad och driver självständigt frågor inom ditt område.
- har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du:
- har kunskaper i Ciceron eller andra dokument- och ärendehanteringssystem.
- har erfarenhet av arbete inom kommun eller annan offentlig förvaltning.
Du kommer att ha kontakt med personer i många olika verksamheter och behöver därför ha lätt för att samarbeta, skapa relationer och anpassa dig till olika situationer. Då vi står inför en utveckling av våra digitala verktyg vill vi gärna att du har ett intresse för digital transformation.
Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hjo kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Urval, intervjuer och tillsättning kan komma ske löpande, vänta inte med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunchef Lisbeth Göthberg
0503-350 37
Fackliga företrädare Hjo kommuns växel
0503-350 00
Kommunsekreterare Edvin Ekholm
0503-35140