Vikarierande Kommunvägledare

Vikarierande Kommunvägledare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.



Beskrivning
På kontaktcenter arbeta vi på uppdrag av kommunens alla förvaltningar- och bolag.

Tillsammans hjälps vi åt med att bidra till att göra våra tjänster inom koncernen Karlstad kommun tillgängliga för medborgaren. Som kommunvägledare har du ett viktigt uppdrag i att svara på frågor, ge information och vägledning om kommunens verksamhet och på så vis bidra till samhällsnyttan. Vi söker just nu en kommunvägledare på ett vikariat. Har du ett genuint intresse för att hjälpa människor? Trivs du att arbeta självständigt så väl som i team? Har du en avslutad examen inom statsvetenskap eller någon annan likvärdig utbildning? Då är du kanske vår nästa kommunvägledare! Vi erbjuder dig ett spännande arbete i ett prestigelöst team där vi hjälper varandra att utvecklas.

Arbetsuppgifter
Du som söker kommer att arbeta på uppdrag av teknik- och fastighetsförvaltningen med frågor som rör bygglov, felanmälan, ritningshandlingar, allmänna handlingar, miljö, hälsoskydd och översiktsplaner. Du kommer arbeta med administration och handläggning i de frågor som kommer in till oss på kontaktcenter och vid behov vägleda till annan förvaltning eller bolag.

Kvalifikationer
Till rollen som kommunvägledare söker vi dig som är intresserad av att på olika sätt hjälpa människor till rätta i kommunen. Du vill utveckla och göra våra tjänster tillgängliga för medborgaren och du vill utvecklas på jobbet. Du ser möjligheter där det idag finns förbättringsområden, du räds inte att ta initiativ och du frågar om hjälp vid behov. Du trivs med att lösa problem som kräver noggrannhet och fokus på detaljer. Samtidigt har du vilja och förmåga att lyfta blicken och se vilka förändringar som kan behöva göras för att möta framtidens behov eller för att effektivisera arbetet.  

Du ska ha en känsla för service och bemötande samt ha god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Förutom att vara proffs på bemötande ska du ha intresse och erfarenhet av att arbeta med olika IT-system. Arbetet är ett teamarbete och du måste gilla att jobba nära och tillsammans med andra. Det betyder att du måste vara flexibel och ha god samarbetsförmåga.

Vi söker dig med en examen inom samhällskunskap, statskunskap, kommunikation eller annat relevant utbildningsområde. Vi ser gärna att du har något års yrkeslivserfarenhet ifrån något av de nämnda områdena. Det är meriterande med erfarenhet från arbete inom kundtjänst och/eller annan serviceverksamhet.

 

Vi ser fram emot din ansökan!  

 





För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunledningskontoret
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2022
  • Ansök senast: 18 mars 2022

Liknande jobb


20 december 2024

Trainee till Miljö- och bygglovsförvaltningen i Huddinge kommun

Trainee till Miljö- och bygglovsförvaltningen i Huddinge kommun

20 december 2024