Vikarierande kommunvägledare till Helsingborg kontaktcenter

Vikarierande kommunvägledare till Helsingborg kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Stadsledningsförvaltningen har cirka 400 medarbetare och leds av vår biträdande stadsdirektör. För att kunna utföra vårt uppdrag är vi organiserade i sju avdelningar. Vår förvaltning har ett viktigt och spännande uppdrag där vi finns till för andra – för kollegor, andra förvaltningar, helsingborgaren och företagen, för att nämna några. Stadsledningsförvaltningen ska:
• leda, utveckla och samordna kommunens verksamhet inom övergripande och gemensamma områden.
• erbjuda tjänster och produkter som efterfrågas av kommunstyrelsen, förvaltningar och bolag, inklusive gemensamma funktioner som riktar sig direkt till helsingborgarna.
• i samverkan med externa parter skapa förutsättningar för en positiv utveckling av Helsingborg. Om arbetsplatsen
Helsingborg kontaktcenter tillhör avdelningen för juridik och service vid Stadsledningsförvaltningen. Avdelningen ansvarar för de stadsövergripande processerna för arkiv, demokrati, juridik och service.

Kontaktcenter är uppdelad i tre sektioner. I två sektioner har kommunvägledarna sin hemhörighet och i den tredje sektionen ingår samtliga rådgivningsfunktioner.

Kontaktcenter har i uppdrag att samordna stadens service gentemot allmänheten. Den bygger på principen ”en väg in”. Syftet är ökad service och högre tillgänglighet både till vardags men även vid kriser och extraordinära händelser då kontaktcenter är en viktig del i stadens krisorganisation. Vi söker därför dig som vill anta utmaningen att som kommunvägledare vara med och fortsätta bygga upp en verksamhet som sätter Helsingborg på kartan när det gäller god service och hög tillgänglighet med invånarna i fokus.

Kontaktcenters mål är höga med siktet inställt på att fortsätta vara sverigeledande avseende effektiv service, tillgänglighet och bemötande.

Arbetsuppgifter
Som invånare ska man inte behöva veta hur staden är organiserad för att veta vart man ska vända sig med sitt ärende. Genom att förenkla, förbättra och effektivisera information, vägledning och handläggning av enklare ärenden förbättras möjligheterna att få rätt hjälp redan vid en första kontakt med staden.

I kommunvägledarnas arbetsuppgifter ingår alla delar av ett kontaktcenters serviceverksamhet såsom telefonservice, besöksservice och service via digitala medier. Arbetsuppgifterna är mycket varierande. Arbetstiden är förlagd enligt schema och innebär utöver arbete under dagtid även helgs- och kvällsarbete. För dig som har rätt attityd och ambitioner blir detta en mycket rolig och givande arbetsplats i nya fräscha lokaler i öppet kontorslandskap och roterande arbetsplatser.

För att trivas hos oss krävs det att du gillar att arbeta i en miljö med ständiga förändringar och ett högt tempo. Du drivs också av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
• Högskole-/universitetsutbildning eller motsvarande.
• Flerårig erfarenhet från arbete med service.
• En genuin servicekänsla och trivs i rollen att vara stadens ansikte utåt.
• Är representativ och utåtriktad med hög social kompetens.
• Har starkt kundfokus och har lätt för att skapa goda relationer med andra.
• Är strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera.

Vi strävar efter mångfald och att bygga ett team med olika kompetenser och bakgrunder.

Bakgrund eller erfarenhet inom socialtjänst är meriterande, samt kompetens inom bygglovshandläggning eller förskolefrågor. 

För att klara arbetsuppgifterna krävs:
• Hög IT-mognad då du kommer att arbeta i många IT-baserade system samtidigt.
• God samtalsteknik i telefon.
• Vana och skicklighet i informationssökning via internet samt en god förmåga att hantera sociala medier.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift och din verbala förmåga gör att du har lätt att ta information och omsätta den till handling. Andra språk är meriterande.

För att lyckas ser vi att du är självgående, drivande och har förmågan att skapa förtroende. Du har ett genuint intresse för teknik och dess utveckling i en serviceorganisation men kan också kommunicera det på ett begripligt sätt till din omgivning.

Övrig information
Sista ansökningsdag: 2021-02-14. Urval sker löpande. 

Anställningsform: Visstidsanställning

Omfattning: Heltid 

Tillträdesdatum: Snarast

Varaktighet: T.o.m. 2021-08-31

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 januari 2021
  • Ansök senast: 14 februari 2021

Liknande jobb


Utredare till Institutet för mänskliga rättigheter

Utredare till Institutet för mänskliga rättigheter

25 november 2024

Vill du arbeta som handläggare i en förvaltning i förändring?

Vill du arbeta som handläggare i en förvaltning i förändring?

25 november 2024

Vikarierande planarkitekt

Vikarierande planarkitekt

25 november 2024