Vikarierande Konsultchef onsite hos ICA, Helsingborg

Vikarierande Konsultchef onsite hos ICA, Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och stärka upp och utveckla samarbetet med Randstads största kund, ICA-lagret i Helsingborg? Är du en relationsbyggare och trivs du bäst i miljöer där du får frihet under ansvar? 

I din roll som Account specialist (så kallas våra konsultchefer som jobbar på plats ute hos våra största kunder :) ) på Randstad Inhouse Services arbetar du stora delar av din dag ute hos någon av våra Inhouse kunder och i detta fall Randstads största kund, ICA, med över 400 konsulter. Vi arbetar med denna kund på flera orter idag och hoppas på att få igång samarbetet på alla nya siter som byggs och växa tillsammans med kunden.
 
ICA lagret lagerhåller varor till butikerna och tillgodoser behovet av mat, dryck, kylda/frysta produkter, inredning, kläder, blommor och förbrukningsprodukter till butiker i hela landet. ICA använder vår konsultpool för rekrytering vilket innebär att vi årligen förutom att ta hand om kund och personal rekryterar ca: 150-200 nya medarbetare till konsultpoolen. Du kommer att vara en del av detta och driva kundsamarbetet till nästa nivå.

Våra kunder har alltid ett dedikerad leveransteam från Randstad där fokus ligger på det kundspecifika samarbetet, kring personalplanering, att driva förbättringsarbeten och självklart på att utveckla och ta hand om vår största tillgång, våra medarbetare. 

Tjänsten innebär ett helhetsansvar för kund och du kommer vara behjälplig i allt som rör rekrytering, uppföljning, samt personalansvar. Du förstår våra kunders och konsultens behov och önskemål och blir väl insatt i vår affär som helhet, våra arbetsprocesser, samt får stor inblick i den globala verksamhet som Randstad bedriver.

I din roll har du en central funktion och det operativa ansvaret av leveransen och du rapporterar till  Helsingborgs Site Manager. Du ingår i ett härligt team på 7 personer och ett kunnigt och glatt gäng på 17 Inhouse kollegor i regionen som hjälper och stöttar varandra varje dag.



Ansvarsområden
Som Account specialist kan du under en vanlig arbetsdag jobba med bland annat:

- Personalplanering: behovsanalys i dialog med kunden – till tillsättning av   konsulter.
- förbättringsprojekt
- kundmöten
- uppföljning av KPIer
- Personalärenden som rör våra medarbetare, för exempel; sjukskrivningar,  föräldraledigheter, semesterfrågor e.t.c.
- Annonsering, screening och urval.
- Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och GDPR liksom att säkerställa att rekryteringsprocessen hanteras i enlighet med Diskrimineringslagstiftningen med mera...

 ...kort sagt en mångfacetterad roll med kund och medarbetare i fokus!




Arbetstider
Heltid, vikariat, 12 mån

Kvalifikationer
- Starkt meriterande om du har erfarenhet av rekrytering  
- Positivt med erfarenhet av personalansvar tidigare
- Bra om du uppskattar den dagliga kontakten med kund
- Sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer, administrera och dokumentera.
- Samarbetsvilja. Vi tror att du, precis som vi, värdesätter ordet ”tillsammans” och vill 
  vara en del av ett team som tror på att göra saker just så – tillsammans. 
- Vi ser också att du har förmågan att kunna ”växla upp” och hantera flera olika typer av 
  ärenden när situationen och tidsramarna kräver det, liksom du kan ”växla ner” och förse dig 
  själv med saker att göra i de perioder tempot går ner och ”Att-göra-listan” krymper – och du 
  tycker förmodligen att båda sakerna har sin charm. 

Ansökan
Välkommen in med din ansökan så snart som möjligt dock senast den 15 december. Observera att vi gör ett löpande urval och att rollen kan komma att tillsättas innan det datumet.

För information som rör rollen, vänligen kontakta rekryterande chef: Petra Persson, Inhouse Manager, på 0733 434 182. 

För information om rekryteringsprocessen vänligen kontakta Susanne Zell, HR Talent Manager, på 0734-017334.

Vi ser fram emot din ansökan!



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2021
  • Ansök senast: 15 december 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024