OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco SA är världens största aktör inom bemanning och rekrytering med kontor i 70 länder.I Sverige är Adecco det näst största bemanningsföretaget med 4 500 anställda.Adecco arbetar med uthyrning, rekrytering, outsourcing och karriärplanering.Vi är rikstäckande med över 40 kontor från Luleå i norr till Malmö i söder. Till Adeccos uthyrningsverksamhet i Ludvika söker vi en erfaren kontorschef.Du bör ha gedigen erfarenhet och ett starkt intresse av personal- och processutveckling.Du ska vara självgående och ha ett stort driv.För att klara av arbetet krävs även att du har kännedom om momsfrågor, representationsregler och ABB s krav inom Cash in time.Om du tidigare har arbetat på en inköpsavdelning eller har erfarenhet av projektledning är det meriterande.Kunskap i ett av följande ekonomisystem är önskvärt; SAP R3, BaaN eller Scala. Vi tror att du som söker är utbildad civilekonom eller liknande med ett par års erfarenhet av liknande arbete.Du bör ha hög social kompetens då du har löpande kontakt med övrig personal, kunder och leverantörer. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av: - personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar - att leda och utveckla personal - ansvar för information och kompetensutveckling - utveckla goda kundrelationer - driva processförbättringar för höjd produktivitet Som kontorschef sitter du även med i ledningsgruppen för Leverantörsfakturaprocessen.Som medarbetare hos Adecco måste du snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter och vara en god lagspelare.