OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alingsås Energi är en kommunägd energikoncern med verksamheterna Elhandel, Elproduktion, Elnät, Värme och Fiber. Verksamheterna bedrivs i två bolag, moderbolaget Alingsås Energi Nät AB och dotterbolaget Alingsås Energi AB. Alingsås Energi är en konkurrenskraftig och pålitlig leverantör av energi- och infrastrukturtjänster med tydligt fokus på helheten för kunden och på energieffektiva och klimatsmarta lösningar. Vi vill vara delaktiga i utvecklingen av det hållbara samhället och arbetar långsiktigt och målmedvetet för att minska resursförbrukningen i samhället.
Vikarierande Kundserviceadministratör
Tjänsten är en deltidstjänst på 80 % och är ett föräldravikariat på 1 år med start i september. Vikariatet kan eventuellt komma att förlängas. Som kundserviceadministratör tillhör du Alingsås Energis marknadsavdelning. Du är en del i vårt ansikte utåt och ingår i ett kundserviceteam på fyra administratörer som alla ger en förstklassig service till våra kunder som kontaktar oss med sina frågor, synpunkter och önskemål.
I rollen som kundserviceadministratör bemannar du vår kundsupport via telefon och mail samt vår kundmottagning och handlägger därigenom inkomna kundärenden. I arbetet ingår även andra administrativa uppgifter inom avdelningens ansvarsområde vilket innebär att du också har mycket kontakt med vår övriga verksamhet. Du arbetar i huvudsak i vårt affärssystem BFUS.
Dina arbetsuppgifter
• Handlägga kundärenden som kommer in via vårt telefonsystem Trio och via e-post.
• Ta emot besök och handlägga ärenden i vår kundmottagning
• Administrativa arbetsuppgifter så som registrering av flyttärende, mätarbyten, uppläggning av nya kunder och anläggningar mm.
• I övrigt förekommande arbetsuppgifter inom enheten.
Vi ser gärna att du
• Har som lägst gymnasiekompetens samt några års arbetserfarenhet från tidigare kundservicearbete
• Har god datorvana och goda kunskaper i Office Word och Excel.
• Har förmågan att utrycka dig väl och har goda kunskaper i svenska språket både vad det gäller tal och skrift.
• Behärskar engelska i tal och skrift.
• Är van att arbeta både självständigt och i team.
• Tidigare erfarenhet från energibranschen och systemet BFUS är meriterande.
Personlig förmåga
För att lyckas i rollen som kundserviceadministratör krävs att du har en hög social förmåga, stort kundfokus och känsla för god service. Du behöver ha lätt för att lära och ta till dig information, vara hjälpsam, ansvarstagande, flexibel, och ha god förmåga till samarbete samt ett bra sinne för ordning.
Känner du att beskrivningen stämmer in på dig tar vi tacksamt emot din ansökan!
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan utgången ansökningstid.