OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tailor Store är ett internationellt e-handelsföretag som marknadsför skräddarsydda skjortor, tröjor och chinos samt tillbehör till kunder i över 30 länder.Verksamheten grundades 2004 och sysselsätter idag, tillsammans med dotterbolag, över 400 personer.Företaget utsågs 2006 till bästa e-handelsföretag i Norden och har sedan dess ytterligare stärkt sin position genom lansering av ny webbsida, nya produkter och fortsatt marknadsexpansion.Tailor Store är marknadsledande inom måttbeställda kläder online och arbetar efter visionen - We will dress the world in customized clothing Tailor Store söker, till sitt huvudkontor i Helsingborg, vikarierande kundservicemedarbetare för den skandinaviska marknaden Vår ordinarie kundservicemedarbetare går på föräldraledighet och vi söker därför en vikarie på deltid.Arbetet går ut på att hjälpa kunder i samband med köp av varor i online butiken, vid leverans av varor och med att svara på eventuella frågor då kunden har mottagit sina varor.Kundservicemedarbetaren ansvarar för att, via e-mail, ge service till kunder framför allt i de skandinaviska länderna.Arbetet kräver därför mycket goda skriftliga kunskaper i svenska och engelska samt god förståelse av skriftlig norska och danska. Tjänsten kräver vidare god datorvana då merparten av den information som kunderna söker finns att hitta i företagets interna informationssystem.Kundservicemedarbetaren söker självständigt upp relevant information, löser kundens problem och formulerar svaren till kunden.Kundservicemedarbetaren vidarebefordrar dessutom feedback från kunderna till kollegor inom övriga avdelningar inom företaget.Den sökande bör ha intresse för mode och kläder då arbetet kräver god produktkunskap och många frågor handlar om hjälp med måttagning, tyger och detaljer på produkterna.Snabb och korrekt kundservice är en avgörande framgångsfaktor och kundservicemedarbetaren ansvarar för att svarstiden till kund aldrig överstiger 24 timmar under veckorna. Företagets produkter, system och även de interna rutinerna ändras och utvecklas kontinuerligt i en ständig strävan att vara så konkurrenskraftig som möjligt samt att till varje tid ge kunderna så snabb och korrekt service som möjligt.Kundservicemedarbetaren bör trivas i en föränderlig miljö och även själv aktivt vara med och utmana rutiner och processer samt se nya möjligheter i sitt arbete och företagets sätt att bedriva verksamheten.Vikariatet är under ca ett år och tillsätts i slutet av augusti 2010.Tjänsten är en timanställning ca 50%.På grund av ojämn arbetsbelastning under veckan är arbetet förlagt till kontoret i Helsingborg under måndagar och tisdagar med möjlighet att arbeta hemifrån under veckans andra hälft. Frågor om tjänsten ställer du till samma adress.www.tailorstore.com