OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder innovativa tak och tätskiktslösningar, anpassade för nya sätt att leva och arbeta på. Våra tak ger, förutom skydd, sinnesro för arkitekter, takläggare, fastighetsägare och husägare tack vare produkter i världsklass och generösa garantier.
Våra experter är dedikerade att hjälpa till med utformning, projektlösningar, teknisk rådgivning och produktinformation för både bostadshus och kommersiella fastigheter.
BMI Sverige är en del av BMI Group, Europas största tak och tätskiktsföretag med en betydande närvaro i Asien och i Afrika. Vi samlar några av industrins största och mest betrodda varumärken som Monier, Icopal och Siplast
BMI Sverige är, med över 165 års erfarenhet, den svenska marknadens ledande tillverkare av tak, tätskikt och övriga system som fungerar som ett yttre skal och skyddar byggnader mot vatten, fukt och radon.
Vi söker en vikarierande kundtjänstchef på vår affärssupport i Jönåker.
Välkommen till ett glatt och sammansvetsat team som är inne i en spännande förändringsresa med bland annat ett nytt affärssystem SAP4Hana,
Kundserviceteamet har just nu stort fokus på implementeringen av nya SAP med rutiner, processer och problemlösning. Ditt ansvar blir att stötta kundchefsdirektören i det dagliga arbetet på kundtjänst och säkra att vi är rätt bemannade med rätt kompetens. Du säkrar och utvecklas våra processer i det nya affärssystemet och ansvarar för att våra kunder får professionell service och alltid upplever den bästa kundservicen i de affärskontakter de har med kundtjänst.
Vi erbjuder ett roligt och omväxlande arbete. Du rapporterar till kundtjänstdirektören i BMI Sverige och har din placering på vårt försäljningskontor i Jönåker.
I denna tjänst ser vi dig som har ett stort engagemang och ett genuint intresse för tjänsten som kundchefstjänst med bland annat följande arbetsuppgifter;
* Du ska vara behjälplig i de dagliga personalärenden och orderhantering som inkommer i det dagliga, för att säkra processer och flöden.
* Samla in, analysera och konsolidera data från försäljningsprognoser och säkerställa korrekt data i SAP.
* Se till att kampanjer och erbjudanden sätts upp i tid och i enlighet med start- och slutdatum för kundorderprocessen.
* Se till att teamet följer etablerade rutiner och praxis för skadehantering.
* Säkerställa ett effektivt arbetsflöde och en korrekt process med korta deadlines för att möjliggöra goda tillväxtmöjligheter.
* Stötta ekonomiavdelningen men input om kundbonusar för att säkra korrekta bonusutbetalningar.
* Se till att information om prisändringar är korrekta och aktuella i SAP ex nettoprisavtal och kundunika priser.
* Vara den första eskaleringskontakten och hantera svåra och komplexa kundfrågor och reklamationer.
* Tillsammans med kundchefsdirektören, vara den som tar beslut och representerar teamet i olika företagsbeslut.
Tillsammans med kundtjänstdirektören är du en trygg och stabil ledare för teamet
Vem är du?
Du har några års ledarerfarenhet från ett kundserviceteam. Kunskap i SAP är ett krav har du arbetat med OTC (order to cash) hantering, så är det meriterande. Du har förmåga att hantera alla typer av kundfrågor och har förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer samt bygger ett förtroendefullt klimat för samarbete och samverkan internt och externt. Du har en stark kommunikativ förmåga och ett inkluderande och tydligt ledarskap, som främjar samarbeten för att hitta nya arbetsformer för att nå målen kring kundnöjdhet. Som person är du prestigelös, lyhörd och tydlig.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, i synnerhet vad gäller din förmåga att leda på ett inkluderande och tillitsbaserat sätt. Du har en god kommunikativ förmåga med goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar BMI Group med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke 070-377 54 27 alternativt marie.gutke@jeffersonwells.se
Välkommen med din ansökan!