OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
Serviceförvaltningen tillgodoser övriga förvaltningar och kommunala bolags behov av service, exempelvis inom lokaler, skolmåltider, grönyteskötsel eller entreprenadjobb. Vi har drygt 600 anställda fördelade över affärsområdena Lundafastigheter, Markentreprenad och Måltidsservice samt vår stab. Hos oss är du med och gör skillnad för små och stora Lundabor!
Om oss
Serviceförvaltningens kundtjänst ligger placerad under Serviceförvaltningens stabsavdelning, enheten IT & administration.
Inom staben arbetar ca 40 st medarbetare vilka stöttar förvaltningen och dess tre affärsområden inom flera olika expertområden exempelvis inom systemförvaltning, IKT, administration, juridik och ekonomi.
Arbetsuppgifter
Som vikarierande kundtjänstmedarbetare ingår du i ett team med flera kollegor där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att registrera serviceanmälningar som inkommer via telefon, mail och kommunens intranät, ta emot besökare och varuleveranser till övriga enheter inom Lundafastigheter samt ansvara för nyckelutlåning till intern och extern personal.
Tjänsten innefattar också att vara behjälpliga med övriga administrativa uppgifter som gruppen hanterar så som rutinbeskrivningar, uppföljning av ärenden etc.
Vi söker dig som
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i kundtjänst eller annat serviceyrke som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Har du arbetat administrativt eller i kundtjänst inom fastighetsbranschen och har erfarenhet av att arbeta i fastighetssystem eller ärendehanteringssystem för fastigheter är det meriterande.
Du har avslutat dina gymnasiestudier eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du någon vidareutbildning inom service och/eller administration, vilken arbetsgivare bedömer relevant för tjänsten, är detta meriterande. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Du har även god förmåga att kommunicera på engelska vid behov och talar du ytterligare språk ser vi det som meriterande.
Inom kundtjänsten kommer du att arbeta nära dina kollegor och det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga, men du behöver även trivas med att arbeta självständigt. Du brinner för att ge god service till såväl kollegor inom förvaltningen som till övriga kollegor och medborgare i kommunen. Du har ett strukturerat arbetssätt och ett helhetsperspektiv som hjälper dig att bidra till gruppens utveckling och strävan om att alltid leverera service med god kvalitet.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ewa Lannér, Assessio
0706-43 40 17
Nås via kommunens växel
046-35 50 00
Enhetschef fastighetsservice Carl Ernerot
046-35 51 23
affärsområdeschef Gertrud Sonesson-Wessman, 046-35 51 50
046 35 51 50
områdeschef Erica Hansson
046 359 93 38
Vision Anna Nilsson
046-35 51 30
Kommunal Gun Rosengren
046-35 79 51
Ekonomichef Roland Lindqvist
046-35 50 73
Ekonomichef Elisabeth Steen Ekstedt
046-35 57 04
Servicedirektör Pål Svensson
046-35 51 11